۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۶۳۶۸۵

نامه طلاب و اساتید حوزه علمیه عبدالعظیم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ طلاب و اساتید حوزه‌ علمیه عبدالعظیم (ع) نامه‌ای در خصوص مذاکرات هسته‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشتند تا رئوس مطالب مردم فهیم و متدین در خصوص مذاکرات هسته‌ای را به گوش نمایندگان مردم برسانند.
طلاب مدرسه علميه بيانيه
به گزارش خبرگزاری رسا٬ طلاب و اساتید حوزه علمیه عبدالعظیم (ع) نامه‌ای سر گشاده در خصوص مذاکرات هسته‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشتند تا ایشان را با رئوس مطالب مردم فهیم و متدین در خصوص مذاکرات هسته‌ای به گوش نمایندگان مردم برسانند؛ متن این نامه در زیر آمده است.
 
بسمه تعالی
 
نمایندگان محترم ملت بزرگ و شریف ایران
 
سلام علیکم؛
 
ضمن سپاس از کلیه‌ی برادران و خواهران دلسوز و بصیر در مجلس‌ شورای‌ اسلامی و آرزوی توفیق روز‌افزون الهی، باستحضار می‌رساند، با عنایت به اینکه وظیفه‌ی خطیر شما عزیزان در کنار قانون‌گذاری حفظ دستاوردهای نظام‌ اسلامی ذیل توجهات حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) و منویات مقام‌معظم‌رهبری(مد‌ظله‌العالی) بوده و در کنار آن، پیگیری مطالبات قاطبه‌ی ملت بزرگ ایران نیز بر دوش شماست و با توجه به اینکه طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه همواره دوشادوش مردم متدین و شریف ایران‌ اسلامی بوده و هستند؛ و به عمق آراء ایشان آگاهی داشته و با جان‌و‌دل نیازهای مادی و معنوی این عزیزان را درک نموده‌اند؛ خواستار آن هستیم که رئوس مطالبات مردم فهیم و متدین در خصوص مذاکرات هسته‌ای را به گوش جان نیوش کرده و بر اجرای آن ثابت‌قدم  باشید:
 
1.       با توجه به اینکه موفقیت‌های علمی کشور به واسطه‌ی خون شهدای عزیز و تلاش دانشمندان علمی کشورمان بدست آمده و با عنایت به خطوط قرمز رهبری مبنی بر عدم توقف و یا کند شدن حرکت علمی هسته‌ای، اهتمام شما در حفظ این دستاوردها نشان از وفاداری شما به حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد.
 
2.       ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز در مسیر توسعه و تکامل خود بر قدرت لایزال الهی متکی بوده و به برکت رهنمودهای امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) و امام خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) فراز‌و‌نشیب‌های گذشته را پشت سر گذاشته‌است؛ امروز نیز برای حل مشکلات داخلی بر عقیده‌ی پیشین خود باقی است و امید به حل مشکلات توسط بیگانگان نداشته است و این مهم را حاصل تلاش جوانان باغیرت و حرکت دلسوزانه‌ی همه‌ی مردم این آب‌و‌خاک می‌داند.
 
3.       موج بیداری اسلامی که امروز در منطقه و جهان ایجاد شده به قطع ‌و‌ یقین یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. ایران اسلامی، امروز پرچمدار مبارزه با حکومت‌های ظالم بوده و مبارزان انقلابی در اقصی نقاط دنیا، رهبران ما و روش مبارزه‌ی آن‌ها را الگوی راه خود قرار داده‌اند. با توجه به قرار‌ گرفتن انقلاب اسلامی در چنین موضع قدرتی، اگر مذاکرات هسته‌ای در این مسیر قرار نگیرد، مصداق امتیاز دادن به دشمن بوده و البته ملت شریف ایران هرگز چنین تحقیری را نخواهد پذیرفت.
 
4.       از آنجا که خداوند هیچ راه سلطه‌ای از جانب کفار بر مسلمانان قرار نداده‌است، اگر این مذاکرات به گونه‌ای پیش رود که منجر به پذیرش ولایت طاغوت و سلطه‌ی آنها بر حکومت اسلامی گردد به لحاظ شرعی مردود است.
 
5.       مشکل اصلی دشمنان این ملت نه صرفا هسته‌ای بودن ایران بلکه نظام جمهوری اسلامی است و همان‌طور که از معارف‌قرآنی بدست می‌آید، آنها به کمتر از نابودی دین و حکومت دینی راضی نیستند. در نتیجه زمینه‌ی بررسی مذاکرات، داشتن شناخت صحیح از اهداف، آرمان‌ها و ویژگی‌های طرف مقابل است.


 

با توجه به نکات فوق رعایت موارد زیر در بررسی نتیجه‌ی مذاکرات ضروری است:
 
·         رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت در روابط خارجی.
·         حفظ عزت ملت بزرگ ایران در مذاکره با طرف آمریکایی.
·         ممانعت از رفتار منفعلانه دولت و تیم مذاکره کننده در برابر اهانت‌ها و تهدیدهای کشورهای گروه 1+5.
·         حفظ دستاوردهای هسته‌ای.
·         نفی بازرسی‌های نامتعارف آژانس بین‌المللی انرژی‌ اتمی.
·         جلوگیری از اجرای تعهدات صرفا یک جانبه‌ی تحمیل شده به ایران.
·         لغو کلیه تحریم‌ها همزمان با توافق هسته‌ای.
·         تنویر افکار عمومی و تشریع مذاکرات دوجانبه.
·         توجه به ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات.
 
میدان سیاست خارجی میدان رویارویی نظام جمهوری اسلامی با جهان بیرونی است. آنچه در این راه لازم است استحکام، استواری قدم، اعتماد‌به‌نفس و اطمینان به راهی است که آن را دنبال می‌کنیم. اصول سیاست خارجی ما از اصول انقلاب جدا نیست. جمهوری اسلامی ایران اهداف گذشته‌ی خود را که همان حذف نظام سلطه در سطح بین‌الملل است تعقیب کرده و به دنبال ترویج این گفتمان در جهان است؛ بنابراین ضعیف جلوه‌ دادن ملت ایران در برابر حاکمیت‌های ظالم و اظهار وابستگی به آنها، چیزی جز انحراف از آرمان‌های انقلاب و امام نخواهد بود. مرور وصیت‌نامه‌ی سیاسی-الهی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران این نکته را به یاد می‌آورد که هر امری که شائبه‌ی وابستگی به قدرت‌های ظالم را در پی داشته باشد؛ ممکن است که در ظاهر فریبنده بوده و یا منفعت و فایده‌ای را در حال به دنبال داشته باشد؛ لکن در نتیجه ریشه‌ی کشور را به تباهی خواهد‌کشاند.
 
«و‌من‌الله‌التوفیق»                                         
طلاب و اساتید موسسه عالی حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام (خواهران)
   طلاب و اساتید موسسه عالی حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام (برادران)
مسئولین موسسه عالی حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام   
/836/د101/ج         
ارسال نظرات