۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۶۳۷۰۴
امام جمعه فاروج:

فرقه ای شدن درگیری های عراق، مطلوب دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: فرقه ای شدن درگیری های کشور عراق و تقسیم آن به دو جبهه شیعه و سنی، مقصود مطلوب دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به آغاز عملیات نیروهای مردمی و ارتش کشور عراق برای بازپس گیری شهر الرمادی در استان الانبار این کشور که در روزهای اخیر به چنگ تروریست های داعش افتاده است، افزود: باید همه مردم عراق اعم از شیعه و سنی برای نجات کشور خود از چنگال این گروه تروریستی به میدان بیایند.

 

وی با تأکید بر این که مردم عراق باید در برخورد با داعش و حامیان منطقه ای و جهانی این تروریست ها هوشیار باشند، افزود: در این راستا می بایست مردم شیعه و سنی عراق به کمک ارتش این کشور رفته و نگذارند خوارج عصر حاضر که با حمایت جاهلان مدرن قصد بر هم زدن امنیت و آرامش امت اسلام را دارند، به مقاصد شوم خود برسند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به این که حامیان داعش در حالی که ادعای مبارزه با این گروه تروریستی را دارند به آنها سلاح و مهمات رسانده و در نتیجه سبب قدرت گرفتن و دوام این گروه می شوند، خاطرنشان کرد: به طور کلی دشمنان اسلام در تحولات عراق تنها به دنبال بهره برداری و استفاده خود بوده و به هیچ عنوان دلسوز ملت عراق و مسلمانان اعم از شیعه و سنی نیستند.

 

وی تصریح کرد: دشمنان با فرقه ای کردن تحولات عراق و تبدیل آن به دو جبهه شیعه و سنی به دنبال دستیابی به مقصود مطلوب خود و جنگ شیعه و سنی در منطقه هستند به همین دلیل نیز می بایست مردم کشورهای اسلامی بیش از گذشته هوشیار باشند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان این که متأسفانه در مقاطعی حتی سردمداران عراق و مسؤولان ارشد این کشور نیز موضع گیری ها و اقدامات مناسبی انجام نمی دهند، اضافه کرد: برخی از این افراد با اقدامات خود در واقع تکمیل کننده پازل دشمنان اسلام در عراق می شوند.

 

وی تصریح کرد: افرادی نظیر مسعود بارزانی در اقلیم کردستان عراق که به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی کار می کنند یقین داشته باشند ضرر خواهند کرد و به زودی نزد ملت عراق مطرود می شوند.

 

حجت الاسلام قلیزاده در ادامه با اشاره به این که بخش دیگری از نقشه های دشمنان در درگیری های کشورهای منطقه کشاندن این درگیری ها به پشت مرزهای ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: البته کشاندن جنگ نیابتی به مرزهای ایران اسلامی، دشمنان و عاملان این امر را به سختی پشیمان خواهد کرد چرا که پاسخ ایران به هر شیطنتی سخت و کوبنده است.

 

وی خاطرنشان کرد: جاهلیت جدید به رهبری استکبار و صهیونیسم بین الملل در برابر پیروان رسول الله(ص) و بیداری اسلامی صف کشیده اند به همین دلیل می بایست همه مردم کشورهای اسلامی و مسؤولان دولت های اسلامی در برابر زیاده‏خواهی های دشمنان بایستند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با تأکید بر این که آمریکا دشمن اسلام و مسلمانان اعم از شیعه و سنی است، اضافه کرد: هدف اصلی غرب از راهبرد اختلاف‏افکنی میان مسلمانان، تسلط بر منابع منطقه و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با بیان این که اختلاف‏افکنی با تکیه بر قومیت‏ها و مذاهب، راهبرد و شگرد کهنه روباه پیر انگلیس‏ و استعمارگران است، تصریح کرد: در دوره فعلی نیز کشورهای غربی به دنبال اجرای این نقشه قدیمی با ساختار و شکل جدید هستند.

 

وی با اظهار تأسف از همراهی و همگامی برخی از دولت های مرتجع منطقه با استکبار، گفت: در حالی که سردمداران این دولت ها داعیه اسلام و مسلمانی دارند، با دشمنان اسلام هم پیمان شده و بر روی مسلمانان بی گناه آتش می بارند.

 

به گفته وی، رژیم آل‌سعود در طول دو ماه اخیر نشان داده که شاگرد اول کلاس آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان اولین قاتلان بشریت است چنان که سازمان ملل اعلام کرد تجاوز سعودی‌ها به یمن بیش از 10 هزار کشته و زخمی و نیم میلیون نفر آواره برجای گذاشته است.

 

حجت الاسلام قلیزاده در خاتمه ضمن محکومیت تداوم جنایات آل سعود و سکوت مجامع بین المللی در قبال این جنایات، یادآور شد: ممانعت از کمک رسانی به ملت مظلوم و گرفتار یمن، اقدامی است که حتی کفار از انجام آن ابا دارند اما وهابیان سعودی این جنایت را نیز انجام دادند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات