۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۶۳۸۳۳
آیت الله علم الهدی:

نگاه اشتباه به مهدویت، عامل ایجاد فرقه های انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: نیمه شعبان امسال اهمیت فوق العاده ای دارد چرا که در شرایطی هستیم که دشمنان امام زمان (عج) ایشان را نشانه گرفته اند و فکر کرده اند لشکر ایشان منحصرا همین نظام و مردم و کشور است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، شب گذشته در همایش هیئات مذهبی مشهد مقدس که در آستانه برگزاری جشن های دهه مهدویت در مهدیه مشهد برگزار شد، گفت: نیمه شعبان امسال اهمیت فوق العاده ای دارد چرا که در شرایطی هستیم که دشمنان امام زمان (عج) ایشان را نشانه گرفته اند و فکر کرده اند لشکر ایشان منحصرا همین نظام و مردم و کشور است.

 

وی افزود: دشمنان این مردم را در منگنه دو توطئه بین دو جنگ قرار داده اند، از طرفی آمریکا مزدوران منطقه را در کمپ دیوید برای جنگ نیابتی با ایران جمع کرده که یا این جنگ را الان برگزار کند و یا آن را به تأخیر اندازد تا اگر جریان مذاکرات و توافق به نفعش تمام شد، سلطه اطلاعاتی به امکانات نظامی ما پیدا کند، آن ها را از بین ببرد، و وقتی دست ما خالی شد، اقدام کند.

 

نگاه اشتباه به مهدویت، عامل ایجاد فرقه های انحرافی است

 

آیت الله علم الهدی نگاه اشتباه به مسأله مهدویت را زمینه ساز ایجاد فرقه های انحرافی دانست و اظهار داشت: در جامعه ما دو نوع امام زمان (عج) است، یکی امام زمان (عج) اسطوره ای و رویایی که آقایی است در پس پرده غیبت، و انواع و اقسام نعمات برای او فراهم است و به کلی از عرصه زندگی این مردم جدا است که نشانی ایشان را در جزیره خضرا  می دهند.

 

وی افزود: در این نگاه به مهدویت، وظیفه ما همین غزل خوانی و ابراز درد و رنج از فراغ و آرزوی وصال است و مانند همان دردی است که عاشق از فراغ معشوق می برد، با این تفاوت که امام زمان (عج) را ندیده ایم.

 

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: این امام زمان در طول تاریخ باعث به وجود آمدن مذاهب انحرافی همچون بهاییت و بابیت شد و هر دکان داری که خواسته با وابستگی به جریان جاسوسی استعماری و استکباری در بین جامعه نفوذ کند از این نگاه استفاده کرده است و این گونه عمل می کنند که ابتدا ادعای ارتباط با امام زمان کرده و کم کم خود را امام زمان، پیامبر و حتی خدا معرفی می کنند، همان طور که سید علی محمد باب ابتدا گفت باب امام زمان (عج) است و در نهایت خود را خدا خواند.

 

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: وقتی اعتقاد مردم بر اساس این اسطوره ها شد، موجب به وجود آمدن انحرافات می شود و با وجود رشد فکری امروز مردم، هنوز هم جریان های انحرافی مختلفی داریم که به نام عشق به امام زمان (عج)، دستگاهی راه انداخته و مردم را به سمت خود می کشند.

 

امام زمان کسی را به زور مسلمان نمی کنند

 

وی اظهار کرد: امام زمان واقعی امامی است که 1170 سال است برای ما امامت کرده، جریان ها را جهت می دهد و رسالتش جهانی سازی است و جهان را به گونه ای می سازد که تا امروز 1170 سال به طول انجامیده است؛ ایشان به جریان ها جهت می دهد تا انسان ها عدل کاملی بخواهند و از تمام جریان های مدیریتی سرخورده شده، و مضرات منفی اندیشه مادی پرستی در جامعه را ببینند و در نتیجه انسان ها به دنبال ایشان بگردند و به این نتیجه برسند که کسی جز ایشان نمی تواند جامعه را مدیریت کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امام زمان (عج) مردم را به زور مسلمان نمی کنند، بلکه کسانی را که جلوی توسعه دین را می گیرند از میان بر می دارند و با قدرت همین مردم آن ها را نابود می کنند.

 

لزوم قرارگیری عرصه زندگی بر محور مهدویت

 

آیت الله علم الهدی افزود: باید در مسیر آماده سازی جهان حضرت را کمک کنیم و تا کمک و اقدام ما نباشد آقا نمی آیند، باید تمام جریان ها در عرصه زندگی سیاسی اجتماعی را در شعاع محور امام زمان (عج) قرار دهیم، از همین رو در عرصه سیاست دو چیز با این جریان نمی سازد، یکی به حساب آوردن دشمن، و دیگری مطرح بودن خود در این مسیر.

 

وی در تبیین سخن خود ابراز داشت: اگر ما احساس وظیفه کردیم که در این جهانی سازی دنبال ایشان قرار بگیریم، نباید دشمن چشم ما را پر کند؛ اگر بگوییم لذت و آرامش و رفاه ما محور فعالیت های سیاسی قرار می گیرد و در همین راستا هژمونی سیاسی و نظامی دشمن را به حساب آوریم، نمی توانیم در خط جهانی سازی به ایشان خدمت کنیم.

 

امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: انقلاب ما هم از ابتدا همین گونه بوده است؛ همان روزی که امام (ره) قیام کرده و مردم را دعوت کردند و مردم نیز تا مرز شهادت از دعوت ایشان استقبال کردند، مسئله شکم، عزت و اقتصاد مطرح نبود؛ در همین مشهد آن خانمی که در روز دهم دی ماه  فرزندش را در آغوش گرفت و زیر زنجیر تانک رفت، برای نان و اقتصاد نرفت، برای دین رفت.

 

آیت الله علم الهدی یادآور شد: کسانی که مسؤولیت مدیریت و کارگزاری در نظام می یابند، مسؤول اند که زندگی و امنیت مردم را توسعه دهند، اما این به عنوان یک وظیفه کارگزاری نظام است، نه هدف انقلاب؛ هدف انقلاب این است که سفره استکبار را جمع کنیم تا امام زمان (عج) ظهور کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت بررسی و تحلیل این سؤال اشاره کرد که «پرچمدار بودن هیئات مذهبی برای امام حسین (ع)، به سبب پیروزی ایشان در نهضت کربلا است یا شکست؟»، و گفت: این که امام زمان (عج) می فرمایند «ای مردم دنیا من کسی هستم که جدم حسین (ع) را با لب تشنه شهید کردند»، ایشان می خواهند بگویند کربلا تمام نشده و من به عنوان آخرین نفر کربلا می خواهم آن را تمام کنم./820/پ203/ب4

ارسال نظرات