۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۶۳۸۷۴
راوی دفاع مقدس:

جنگ نرم مقدمه جنگ سخت است

خبرگزاری رسا ـ راوی دفاع مقدس به لزوم ورود جدی به عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: جنگ نرم، مقدمه جنگ سخت است و وقتی دشمن ذهن ها را بگیرد، تهاجم می کند.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا دلبریان، روایت گر دفاع مقدس، صبح امروز در همایش «36 سال مقاومت» که به مناسبت گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر برگزار شد، گفت: شهید محمد جهان آرا 34 روز خرمشهر را با سلاح های M1 از رده خارج حفظ کرد در حالی که بنی صدر به او مهمات نمی داد و جهان آرا با الهام گیری از ائمه معصومان(ع) و با دل خون خرمشهر را حفظ کرد.

 

وی با بیان این که تمام شهیدان ابتدا خون دل خوردند و سپس خون دادند، اظهار کرد: خداوند خون کثیف را قبول نمی کند؛ هر کس نمی خواهد شهید شود تکلیف خود را مشخص کند اما هر که می خواهد به بهشت امام حسین(ع) برود، باید روحیه ایثار داشته باشد.

 

این راوی دفاع مقدس با اشاره به این که شهید جهان آرا و دیگر شهیدان فعالیت خود را معطوف به وجود امکانات نکرده بودند، افزود: چرا جهان آرا بعد از این که بنی صدر به او تانک و سلاح نداد به خرمشهر برگشت؟ چرا که اگر می خواست بگوید خدایا تو شاهد باش که به من امکانات ندادند، کار جلو نمی رفت، از همین رو با M1 و کوکتل مولوتف ایستادگی کرد.

 

دلبریان به لزوم ورود جدی به عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: جنگ نرم، مقدمه جنگ سخت است و وقتی دشمن ذهن ها را بگیرد، تهاجم می کند؛ ببینید صهیونیست ها دارند چه می کنند؛ در این جنگ نیرویی که حاضر است دست و پای خود را بدهد به درد می خورد؛ پول و امید به برگشتن جواب نمی دهد.

 

وی با بیان این که مسلمانان همواره در جنگ نرم مغلوب شده اند، تأکید کرد: دشمنان تاریخ و جنگ 8 ساله ما را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که باید از خودشان علیه خودشان استفاده کنیم.

 

این راوی دفاع مقدس اظهار داشت: امروز هیچ راهی جز تقویت بنیه داخلی در تمامی زمینه ها و ورود جوان ها به میدان نداریم؛ این که رهبر معظم انقلاب می گویند به درون توجه کنیم، مهم ترین ذخیره ما، دین و باور ما، و این اعتقاد است که ما می توانیم.

 

دلبریان افزود: پیام حاج احمد متوسلیان که ما بر خلاف دشمن آن را خوب نگرفته ایم، این است که پس از فتح مسجد خرمشهر، به بسیجی شادمان گفت: «تازه کار شروع شده است، و با انگشت خود افق را نشان داد و گفت باید تا آن جا پیش برویم»؛ باید این پیام را برای خود تفسیر کنیم و ببینیم در خانواده، جامعه و حوزه خود چه کرده ایم./820/پ202/ب4

ارسال نظرات