۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۶۳۸۹۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

جشنواره تئاتر رضوی تراز فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی را ارتقا داده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: برگزاری چند دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی این استان، تراز مذهبی، فرهنگی و هنری خراسان شمالی را ارتقا داده است.
ثابت قدم- ديدار مديرکل ارشاد خراسان شمالي با مديرکل صدا و سيماي استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی و دبیر دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی، امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیما و مسؤولان رسانه های خراسان شمالی، اظهار کرد: دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)،از بیست و پنجم تا بیست و نهم مردادماه امسال همزمان با دهه کرامت به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: غیر از چهار دوره این جشنواره، تمام پنج دوره گذشته این جشنواره سراسری در خراسان شمالی برگزار شده و امسال نیز دهمین دوره آن همزمان با میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در بجنورد برگزار می شود.

 

ثابت‌قدم وحید با اشاره به این که برگزاری چند دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی این استان، تراز مذهبی، فرهنگی و هنری خراسان شمالی را ارتقا داده است، افزود: خراسان شمالی استان باب‌الرضا(ع) و گنجینه معرفت‌ها بوده و انتظار می رود مدیریت فرهنگی و هنری در استان نیز بیش از گذشته بهبود یابد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری برگزاری چند دوره جشنواره ملی تئاتر رضوی در استان، افزود: این جشنواره سبب شد تا مسؤولان استانی توجه بیشتری به مقوله های مذهبی، فرهنگی و هنری استان کرده و اعتبار لازم برای ساخت تئاتر شهر را در مرکز این استان اختصاص دهند.

 

وی با بیان این که مدیران، مسؤولان، مخاطبان و مردم استان خراسان شمالی درخواست های مکرری برای برگزاری مجدد جشنواره تئاتر رضوی در این استان داشتند، اظهار کرد: خواسته مردم و مسؤولان خراسان شمالی برای برگزاری این جشنواره در بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) مطرح و به تصویب رسید.

 

ثابت‌قدم وحید با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی در استان خراسان شمالی در سطوح عالی، افزود: برای نخستین بار شورای سیاست گذاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی متشکل از استاندار خراسان شمالی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، دو نفر از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و معاون هنری وزیر ارشاد به همراه دو تن از هنرمندان تئاتر دینی کشور تشکیل شده است.

 

به گفته وی، بر این اساس و با توجه به تجارب خراسان شمالی، این استان قابلیت تبدیل شدن به پایگاه تئاتر دینی کشور را داشته و این موضوع از سوی مسؤولان کشوری نیز پذیرفته شده است.

 

ثابت قدم وحید با اشاره به برگزاری همایش ملی «گفتمان تئاتر دینی کشور» از سری برنامه های دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی این استان، خاطرنشان کرد: همایش مزبور روزهای بیست و یکم و بیست و دوم خرداد ماه جاری با حضور نویسندگان و صاحب‌نظران تئاتر کشور در بجنورد برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که برگزاری همایش گفتمان تئاتر دینی کشور با هدف رسیدن به تعریف درستی از تئاتر دینی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در این همایش نویسندگان شاخص تئاتر استان های مختلف کشور و هنرمندان عرصه نمایش نامه نویسی خراسان شمالی حضور خواهند داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه از مدیرکل صدا و سیما و مسؤولان رسانه های نوشتاری و مجازی استان خواست تا فعالیت ها و برنامه های دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی را با کمیت و کیفیت بیشتری اطلاع رسانی کنند.

 

احمد مهدوی، مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان شمالی نیز در این دیدار، با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی در این استان، اظهار کرد: جشنواره سراسری تئاتر رضوی رویداد مهم فرهنگی، هنری و مذهبی خراسان شمالی محسوب شده و رسانه های استانی از هیچ کوششی برای اطلاع رسانی بهتر این جشنواره دریغ نخواهند کرد.

 

گفتنی است، دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی یکی از بخش های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که به مناسبت دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) از 29 مرداد تا چهارم شهریور ماه امسال در 31 استان کشور و 75 کشور جهان برگزار می شود./9314/پ202/ح

ارسال نظرات