۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۰۰۷
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

خطر رهبران فاسد سیاسی و دینی برای جامعه بشری زیاد است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی، گفت: سه گروه شیاطین انس که شامل ابلیس و بچه‌های آن، رهبران فاسد سیاسی و رهبران فاسد دینی هستند خطرشان برای جوامع بشری بیشتر از هر کسی است.
ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شامگاه پنج‌شنبه در جلسه تفسر سوره حمد که مصلی شهرری برگزار شد، در ادامه مباحث قبلی صراط مستقیم، گفت: صراط مستقیم راه کسانی بود که گمراه نشدند و ما از خداوند می‌خواهیم که در راه گمراهان قرار نگیریم.

 

وی با اشاره به این‌که چه کسانی گمراه‌کننده و گمراه شده هستند، افزود: به فرموده قرآن کریم اکثر مردم پیشین مانند فرمانروایان، ظالمان، قاتلان و ستمگران گمراه بودند اما خطرناک‌ترین گمراهان از نظر قرآن شیاطین هستند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با اشاره به آیه 112 سوره اعراف، عنوان کرد: هر پیامبری در هر رتبه‌ای دشمنی دارد، از آدم تا خاتم پیامبران، خطرناک‌ترین گمراهان مکتب پیامبران شیاطین انس و جن هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری با اشاره به این‌که گروه شیاطین انس خطرناک‌تر از نوع جن هستند، گفت: گروه شیاطین انس راه را می‌دانند اما به آن عمل نمی‌کنند و خطر آنها برای جوامع بشری بیشتر از هر کسی است.

 

 وی با دسته بندی گروه شیاطین انس به سه گروه بیان داشت: این سه دسته شامل ابلیس و بچه‌های آن، رهبران فاسد سیاسی و رهبران فاسد دینی هستند که این دو مورد آخر همان انسان‌های شیطان صفت هستند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با اشاره به آیه 39 و 40 سوره حجر درباره گمراهی ابلیس اظهار داشت: ابلیس نخستین دسته از گمراه‌شدگان است، او بعد از رانده شدن از درگاه الهی رو به خداوند گفت حال که من گمراه شدم همه بندگان تو را هم گمراه می‌کنم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری افزود: ابلیس با ابزارهای خود گناه را در نظر انسان زیبا جلوه می‌دهد، اگر انسان راه مستقیم را در پیش گرفت خداوند او را از گناه حفظ می‌کند اما اگر از راه راست منحرف شد گناهان در نظر او زیبا جلوه یافته و مرتکب آن می‌شود.

 

وی با اشاره به آیه 16 و 17 سوره اعراف ابراز کرد: شیطان به خداوند وعده داده که به دلیل رانده شدن از درگاه الهی در کمین بندگان او حتی در صراط مستقیم بنشیند و آنها را از راست، چپ، پشت و جلو برای گمراه کردن محاصره کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در ادامه تصریح کرد: شیطان از جلو ایمان را سست کرده از پشت بخل ورزیدن را یاد داده، از راست دین را بی‌اعتبار کرده و از چپ گناهان را برای انسان شیرین جلوه می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری با اشاره به آیه 119 سوره نساء عنوان کرد: شیطان در این آیه به خداوند می‌گوید که مردم را با روش‌های شیطانی، آرزوهای بلند و باطل و خرافات گرفتار و گمراه خواهم کرد.

 

وی افزود: خداوند در پاسخ او در سوره اسراء ایه 64 و 65 می‌فرماید: با وسوسه‌های خود هر کاری می‌خواهی انجام ده با هر چه داری به آنها حمله کن با حرام آنها را به دام انداز و با شهوت آنها را گمراه کن.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در پایان با اشاره به آیه 27 سوره اعراف خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه خطاب به بندگان خود می‌فرماید ای فرزند آدم شیاطین و بچه‌های او شما را می‌بینند اما شما آنها را نمی‌توانید ببینید شیاطین بر کسانی تسلط دارند که ایمان در دل نداشته باشند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات