۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۶۴۰۲۳
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور خبرداد؛

انجام تفسیر قرآن کریم در هفت هزار مسجد کشور

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارباب سلیمانی با بیان این که در حدود هفت هزار مسجد، افزون بر تلاوت قرآن، تفسیر این کتاب آسمانی هم دنبال می‌شود، گفت: بهترین پایگاه و ظرف ترویج قرآن، خانه خدا است و ما وظیفه داریم در کنار اقامه نماز، به اقامه کتاب الهی نیز بپردازیم.
حجت الاسلام سليماني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،همایش ملی تکریم خادمان طرح تلاوت نور صبح امروز با حضورحجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام محمدرضا حشتمی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی، دادستان کل کشور و قاریان این طرح و نمایندگان ائمه جماعات سراسر کشور در سالن همایش های هلال احمرمشهد آغاز شد.

 

 

 حجت الاسلام ارباب سلیمانی در این همایش با بیان این که طرح فراگیر تلاوت نور، مهم ترین طرح ملی قرآنی در سراسر کشور و دارای پیام‌های مهمی است، گفت: افرادی که مغرضانه در مورد شیعیان داوری و قضاوت می‌کنند، به واسطه این گونه طرح‌ها دریافتند که پیروان مکتب اهل بیت(ع)، قرآن را در همه حال، راهنما و امام خویش می‌دانند.

 

وی با بیان این که قرآن و اهل بیت(ع) همواره دو بال فکری و عقیدتی شیعیان بود است، خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، توسعه فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی در مساجد بوده و طرح تلاوت نور نیز در همین راستا اجرایی شده است.

 

حجت الاسلام ارباب‌سلیمانی با تأکید بر توجه به همه ابعاد فرهنگ قرآنی اضافه کرد: بر همین اساس، تفسیری با عنوان «تفسیر همراه» تهیه و تدوین شده تا در اختیار ائمه جماعات مساجد قرار گیرد. این تفسیر طی دو سال کارگروهی به رشته تحریر درآمده و به شیوه‌ای جدید، مطالب مفید را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.

مسجد بهترین پایگاه ترویج قرآن است

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان این که در حدود هفت هزار مسجد، افزون بر تلاوت قرآن، تفسیر این کتاب آسمانی هم دنبال می‌شود، تصریح کرد: بهترین پایگاه و ظرف ترویج قرآن، خانه خدا است و ما وظیفه داریم در کنار اقامه نماز، به اقامه کتاب الهی نیز بپردازیم.

 

وی افزود: در موضوع تهاجم فرهنگی نیز قرآن می‌تواند در خط اول مبارزه با استکبار جهانی ایفای نقش کند، چراکه بر اساس آیات و روایات، مسلمانان باید در همه حال برای دست یافتن به موفقیت و پیروزی، به قرآن رجوع کنند؛ امیدواریم روزی فرا برسد که در هر خانه و مسجدی پرچم قرآن کاملا برافراشته و فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود.

 

حجت الاسلام ارباب سلیمانی ادامه داد: قرآن ابتدا راه را نشان می دهد و سپس از راهرو سخن گفته و مهم ترین ویژگی قرآن این است که انسان را به سمت عبودیت رهنمون می سازد که اگر این حالت در انسان ایجاد شود در واقع از شیطان در امان است.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: اگر می خواهید با تهاجم فرهنگی مقابله کنید از قرآن استمداد بگیرید و به همین جهت علمای بزرگ همواره با قرآن مأنوس بوده اند و از قرآن انرژی می گرفتند./934/پ202/ب5

ارسال نظرات