۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۶۴۰۶۰
امام جمعه زابل:

تیم مذاکره کننده بدون رعایت اصول، توافقی را امضا نکند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کیخا با تأکید بر رعایت اصول نظام در توافق هسته‌ای، گفت: کسانی که به نمایندگی از مردم ایران پشت میز مذاکره می‌روند باید اصولی را رعایت کنند و بدون رعایت این اصول حق ندارند هیچ قراردادی را امضا کنند.
حجت الاسلام علي اکبر کيخا امام جمعه شهرستان زابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی اکبر کیخا امام جمعه زابل، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: باید برای نسل جوان برنامه‌های علمی داشته باشیم؛ چرا که تعالی و پیشرفت کشور بستگی به جوانان دارد و ما این را در دوران هشت سال دفاع مقدس تجربه کردیم.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جوانان نسل امروز، بیان کرد: ایشان تأکید کردند نسل جوان امروز ما که نسل سوم انقلاب است از جوانان نسل اول اگر ایمان‌شان قوی‌تر نباشد بصیرتشان روشن تر نباشد، یقینا عقب‌تر نیست.

 

حجت الاسلام کیخا به یکشنبه 10 خرداد روز جهانی بدون دخانیات اشاره کرد و گفت: خطرات سیگار و قلیان و مواد مخدر بر هیچکس پوشیده نیست هم فرد را نابود می کند و هم خانواده را متلاشی می کند و هم جامعه را از بین می برد.

 

خطیب نماز جمعه زابل در ادامه با اشاره به بحث اشتغال جوانان، افزود: مسؤولان اشتغال جوانان را بیشتر مورد توجه قرار دهند قول‌هایی که در رابطه با عملیاتی شدن طرح ها در منطقه سیستان داده شده هرچه زودتر عملیاتی شود ما همچنان منتظر وعده استاندار مبنی بر عملیاتی شدن طرح منطقه آزاد تا پایان خرداد ماه هستیم.

 

وی در ادامه با اشاره به چهارشنبه 13 خرداد میلاد امام زمان(عج)، عنوان کرد: وظیفه ما در عصر غیبت حرکت در مسیری است که امام زمان(عج) رضایت دارند یعنی حرکت در مسیر ولی فقیه باشد در عصر غیبت گوش به فرمان کسی باشیم که فقیه عادل است کسی که شاخصه‌هایش را خود امام زمان(عج) در روایت معرفی کرده است.

 

وی تصریح کرد: روز نیمه شعبان، روز سربازان گمنام امام زمان(عج) است سربازانی که در بین جامعه ناشناخته‌اند ولی در نزد خدا و ولی خدا مشهورند سربازانی که به دور از خانواده و در معرض خطرات فراوان، امنیت جامعه را فراهم می کنند به برکت این فرزندان اسلام و سربازان امام زمان(عج) کشور ما، امن ترین کشور است فروپاشی گروهک‌هایی همچون جند الشیطان نمونه ای از تلاش این عزیزان است.

 

امام جمعه زابل با اشاره به سخنان امام راحل(ره) پیرامون انتظار فرج افزود: امام راحل(ره) فرمودند انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است همه ما انتظار فرج داریم و باید در این انتظار، خدمت کنیم باید بکوشیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور فراهم شود.

 

حجت الاسلام کیخا به پنج شنبه 14 خرداد سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: ایشان در عین ساده زیستی و اخلاص، شخصیتی پر صلابت و باشهامت بود استکبار ستیز و علیه ظلم و ظاغوت بودند عقلانیت، معنویت و عدالت از شاخصه های مکتب امام راحل(ره) بود شاخصه هایی که خلف صالح ایشان، رهبر معظم انقلاب نیز به خوبی ادامه می‌دهند.

 

وی در رابطه با تأکید بر رعایت اصول نظام در توافق هسته‌ای، اظهار داشت: کسانی که به نمایندگی از مردم ایران پشت میز مذاکره می‌روند باید اصولی را رعایت کنند و بدون رعایت این اصول حق ندارند هیچ قراردادی را امضا کنند تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و همزمان با امضای توافقنامه کاملا لغو شود دستاوردهای هسته‌ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ شود.

 

وی ادامه داد: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت‌های علمی و فنی در امور هسته ای و دانشمندان مربوطه وجود نداشته باشد نظارت ها و بازرسی ها در حد متعارف بین المللی باشد و هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود هیچگونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح پذیرفته نیست توافق هسته‌ای باید بازگشت پذیر باشد تا در صورت نقض عمد دشمن، ما هم بتوانیم به شرایط قبل از آن توافق برگردیم./831/پ202/ب4

ارسال نظرات