۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۶۴۰۷۷

راهپیمایی نمازگزاران بوشهری در اعتراض به زیاده‌خواهی‌های آمریکا

خبرگزاری رسا ـ مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه بوشهر پس از اقامه نماز جمعه و در اعتراض به زیاده خواهی آمریکا برای بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای کشور دست به راهپیمایی زدند.
راهپيمايي

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در بوشهر، مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه بوشهر در اعتراض به زیاده خواهی آمریکا برای بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای کشور دست به راهپیمایی زدند و گفتند که طبق فرموده رهبر انقلاب اسلامی اجازه‌ این کار را نمی‌دهیم.

بر اساسا این گزارش، این راهپیمایی که به صورت خودجوش پس از اقامه نماز جمعه  با عنوان «اجازه نمی دهیم» صورت گرفت عده کثیری از مردان و زنان، پیر و جوان و میانسال، کودک و نوجوان در آن حضور داشتند.
 
 
راهیمایان با سر دادن شعار های «بازرسی از مراکز نظامی / عجب خیال خامی»، «حزب‌الله می‌میرد / ذلت نمی‌پذیرد»، «نه سازش نه تسلیم / یار ولایت هستیم»، «مسیر بی‌نتیجه / باید پایان پذیرد»، «توسعه‌ی هسته‌ای حق مسلم ماست» و «نه سازش نه تسلیم / نبرد با آمریکا» مسیر مصلی امام خمینی(ره) شهر بوشهر تا میدان قدس را پیمودند.
 
 
حضور روحانیان و طلاب و برخی از مسؤولان دستگاه های اجرایی در این راهپیمایی از دیگر نکات بارزی بود که به چشم می خورد.
 
 
همچنین مردم با در دست داشتن دست نوشته هایی که در آن نوشته شده بود «مصاحه با شیطان خیانت است به قرآن»، «نه سازش نه تسلیم، سید علی ما هستیم»، «نتایج مذاکره با تهدید، ذلت ما اضافه شد به تحریم» و «حقوق هسته ای عزت ملی ماست، انرژی هسته ای حق مسلم ماست» اعتراض خود را نشان دادند.
 
 
 
همچنین مردم در حاشیه اقامه نماز جمعه، طوماری را که در ورودی مصلی امام خمینی(ره) بوشهر با عنوان گزارش برگ ملی هسته ای که دفاع از حقوق هسته ایران و رفع فوری همه تحریم ها در صورت توافق نصب شده بود را امضا کردند.
 
 
در متن این طومار آمده است:
ما ملت ایران با تأسی به رهبر حکیم خود و با تاکید بر مواضع صریح دیگر مقامات عالی کشور با انتشار این گزاره برگ ملی، شرط هرگونه توافق هسته ای را رعایت اصول زیر می دانیم:

اصل یک: تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و همزمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو(نه تعلیق) شود.

اصل دوم: دستاوردهای هسته ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.

اصل سوم: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.

اصل چهارم: هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود.

اصل پنجم: هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.

اصل ششم: توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

ما اعلام می داریم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق باید در توافقنامه هسته ای رعایت شود وگرنه مصداق توافق بد است و یک قرارداد تحمیلی، استعماری و غیرقانونی و نامشروع است و هیچ کس از طرف ملت ایران اجازه امضای قراردادی بدون رعایت اصول 6 گانه فوق را ندارد./833/پ202/ب4
ارسال نظرات