۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۶۴۲۲۲

برگزاری طرح تلاوت نور در بیش از 50 درصد مساجد خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان این که رده‌بندی و سطح‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال 94 در دستور کار قرار گرفته است، گفت: طرح تلاوت نور یکی از طرح های موفق قرآنی کانون های مساجد است که در بیش از 50 درصد مساجد استان اجرا می شود.
تلاوت نور

محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: مسجد محور همگرایی و همدلی و تنها مکانی که مردم  به آن اطمینان دارند و محبت بخش و آرامش بخش است.

 

وی به بیان عوامل موفقیت کار فرهنگی در مسجد پرداخت و اظهار کرد: ترسیم قله برنامه ای برای آینده کانون، کادرسازی، تربیت نیروهای متعهد و مستعد و مسؤولیت پذیر، تهیه محتوای خوب، تعامل با عوامل مسجد و پرهیز از ریاست طلبی و دغدغه داشتن از مهم ترین مؤلفه های موفقیت در مسجد است.

 

عبداللهی در ادامه با اشاره به تنوع فعالیت های فرهنگی، آموزشی، قرآنی و هنری در این کانون ها اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 600 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان وجود دارد که تا پایان سال 100 کانون دیگر هم به این تعداد اضافه می شود.

 

وی با بیان این که محورهای فعالیت کانون‌های مساجد در سال 94 شامل قرآن و عترت، نماز و مسجد، خانواده و سبک زندگی و فعالیت‌های فرهنگی هنری با موضوعات دلخواه است، تصریح کرد: مشارکت در برگزاری جشنواره ملی کوثر ویژه ولادت حضرت فاطمه(س)، غنی سازی برنامه های اوقات فراغت کانون ها، برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری کانون های مساجد، تجهیز کانون ها و کتابخانه های مساجد و فعالیت  های هسته پژوهشی  و نشریات تجربی فعال و فعالیت کتابخانه های باز از دیگر فعالیت های کانون های مساجد است.   

 

عبداللهی با اشاره به فعالیت های قرآنی در کانون های مساجد استان از برگزاری طرح تلاوت نور در بیش از دو هزار مسجد استان خبرداد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز 67 مرکز قرآنی با عنوان«خانه های نور» در این کانون ها فعال است که مرکز شکوفه بهشت تحت عنوان مهد قرآن مسجد نیز در دل این مراکز فعالیت می کنند.

 

 مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در ادامه درباره دیگر فعالیت های قرآنی کانون های مساجد گفت: مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی «مدهامتان» هر ساله در رشته های مختلف قرآنی برگزار می شود.  

 

وی با بیان این که همان گونه که در جامعه به ترویج فرهنگ عمومی که در برگیرنده مصادیق جسمی است، اقدام شده است باید به ترویج قرآن در این قالب اهتمام شود چراکه قرآن ابعاد جسم و روح را دربرمی‌گیرد، اظهار کرد: قرآن کریم به دلیل جامعیت و دارا بودن زوایای مختلف دیدگاهی به مسائل، قابل توجه است.

 

 مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌رضوی ترویج فرهنگ قرآنی را وظیفه‌ای همگانی خواند و افزودد: قرآن و برنامه‌های آن باید در زندگی تمام افراد جاری باشد./934/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات