۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۶۴۲۶۹
حجت‌‏الاسلام فرحزاد:

بسیاری از مشکلات جوانان با الگوگیری از زندگی حضرت علی اکبر رفع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌‏الاسلام فرحزاد گفت: اگر جوانان شاخصه‌های زندگانی حضرت علی اکبر(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند، بسیاری از مشکلات فراروی آن‌ها و بداخلاقی‌ها در جامعه رفع می‌شود.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‏‌الاسلام حبیب‏الله فرحزاد، سخنران حرم مطهر رضوی پیش از ظهر امروز در حرم مطهر رضوی به تبیین مقام والای حضرت علی اکبر(ع) پرداخت و اظهار کرد: حضرت علی اکبر(ع) در خاندانی نشو و نما یافت که حافظ اسرار الهی و جانشینان به حق آخرین پیامبر(ص) و ذریه او هستند.

 

وی افزود: حضرت علی اکبر(ع) به عبادت و راز و نیاز با خداوند عشق می‌ورزید و همن امر به ایشان ایمان راسخ، شجاعت و شهامت ایشان بخشیده بود و در طریق دانش و معرفت و چشمه‌های حکمت در روح و روانشان به کمالاتی زیادی نایل گشته بود.

 

حجت‌‏الاسلام فرحزاد افزود: اگر کسی به دنبال ارائه الگو در جامعه اسلامی است باید به اصحاب امام حسین(ع) توجه کند زیرا هر یک از یاران اباعبدالله الحسین(ع) الگوی کامل برای اقشار و طبقات مختلف مردم است.

 

وی ادامه داد: حضرت علی اکبر(ع) را باید به عنوان الگوی کامل برای یک جوان مسلمان ایرانی دانست، شخصیتی که در تبعیت از ولایت و اطاعت از فرامین والدین به بالاترین درجه خود رسید و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از آنجا که یکی از نیازهای جوانان داشتن الگوی مناسب برای دستیابی به سعادت دنیا و آخرت است، آشنایی با سیره حضرت علی اکبر(ع) که جوانی نمونه در تاریخ اسلام است برای آنان لازم و ضروری است.

 

وی تصریح کرد: حضرت اباعبدالله(ع) علاقه وافری به فرزند برومندشان حضرت علی اکبر(ع) داشتند و از اینرو وقتی ایشان را روانه میدان جنگ می‌کردند با مناجات و گفت و گو با خدا خود را آرام می‏کردند. 

 

حجت‌الاسلام فرحزاد تصریح کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع)در روز عاشورا از فرزندشان حضرت علی اکبر(ع) خواستند تا به جای موذن اذان بگویند تا به این ترتیب یک بار دیگر با طنین انداز شدن صدای آن حضرت که شبیه صدای پیامبر(ص) بود به دشمنان یادآوری کنند که شبیه‏ترین خلق خدا به رسول‏الله(ص) در در سپاه ایشان حضور دارند.

  

وی افزود: ایشان هم از نظر ظاهری و هم از نظر خلق و خوی شباهت بسیاری به پیامبر(ص) داشتند به همین خاطر اهل بیت(ع) علاقه زیادی به ایشان داشتند و هرگاه دلتنگ رسول خدا(ص) می‏شدند به چهره ایشان نگاه می‏کردند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به این که حضرت علی اکبر(ع) اولین شهید از بنی هاشم در واقعه کربلا بود، اضافه کرد: ایشان در میدان جنگ رشادت‏های زیادی از خود نشان دادند، به گونه ای که موجب حیرت دشمنان شدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضیلت ماه شعبان اظهار کرد: در روایات اسلامی از این ماه به عنوان ماه رسول الله(ص) یاد شده است و بهترین اعمال در این ماه درود فرستادن به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ایشان است.

 

حجت‌الاسلام فرحزاد یادآور شد: این ماه فرصت مناسبی برای کسب فضایل اخلاقی و همچنین جلب رضایت و رحمت خدا است، بنابراین شایسته است با انجام اعمال صالح و کارهای نیک موجبات جلب رحمت واسعه الهی را در خود ایجاد کنیم./930/پ202/ب5

ارسال نظرات