۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۶۴۳۴۳
سردار اشتری:

کاندیداها توقعات غیر عملی در مردم ایجاد نکنند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی انتظامی، گفت: کاندیداها باید قول‌هایی را بدهند که با ضوابط و قوانین مطابقت داشته باشد تا توقعات غیرعملی و گرفتاری ایجاد نشود.
اشتري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین اشتری فرمانده نیرو انتظامی، عصر امروز در همایش فرمانداران سراسر کشور تحت عنوان انتخابات که در وزارت کشور برگزار شد، ضمن تبریک ایام شعبانیه، با اشاره به مساله انتخابات، گفت: یکی از مجموعه‌هایی که برای حفظ نظم، امنیت و آرامش در انتخابات بیشترین هماهنگی را باید با فرمانداران و استانداران داشته باشد نیروی انتظامی است که در سنوات گذشته شاهد این هماهنگی بودیم.

 

وی افزود: امیدواریم که در سال جاری نیز این همدلی و همزبانی بیش از گذشته تجلی خود را در انتخابات اسفند سال جاری نشان دهد.

 

فرمانده نیرو انتظامی، با اشاره به این‌که دو انتخابات سال جاری حساس و سرنوشت ساز است، عنوان کرد: با توجه به ناامنی‌های منطقه و وجود تحریم‌ها در اجرای هر چه بهتر مامویت خود در سال 94 حساسیت بیشتری را احساس می‌کنیم.

 

سردار اشتری، با اشاره به حواشی انتخابات اظهار داشت: حواشی انتخابات اسفند 94 صرفا به ایام انتخابات برنمی‌گردد باید از قبل حین و بعد آن آمادگی لازم را داشته باشیم که فضای کشور آرام، امن و باثبات باشد.

 

وی در ادامه گفت: ما در همایش‌هایی که در فروردین و اردیبهشت داشتیم به فرماندهان و مدیران خود توصیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم را دادیم، انتخابات پرشور و پرنشاط هدف همه ما است آنچه که در سال‌های گذشته مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید داشتند.

 

فرمانده نیروی انتظامی، بیان داشت: بیش از 95 درصد چالش‌ها و تهدیدات حوزه فرهنگی قابل حل بود تا قبل از انتخابات بتوان از آنها پیشگیری کرد که منجر به حادثه نشود، باید در شهرستان‌ها و استان‌ها جلسات تشکیل و موضوعات گفته و تقسیم کار شود تا اتفاقی رخ ندهد.

 

سردار اشتری، با اشاره به برخی موارد، افزود: موضوعات قومی و مذهبی در این ایام تشدید می‌شود کاندیداهای مختلف با توقعاتی که ایجاد می‌کنند یکی از موضوعات چالشی ما است، ما باید قول‌هایی را دهیم که با ضوابط و قوانین مطابقت داشته باشد و توقعات غیرعملی و گرفتاری ایجاد نکنیم.

 

وی در ادمه گفت: باید احزاب و کاندیداهای مختلف حدود خود را رعایت کنند که بعد از رأی آوردن بتوانند پاسخگو باشند، رعایت کامل بی طرفی بر دستگاه‌ها، اجرای احکام قضایی در موقعیت خاص نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد، تبلیغات زودهنگام راه‌اندازی کاروان‌ها، حتی نزدیک هم قرار گرفتن ستادهای تبلیغاتی کاندیداها تدبیر شود که در محل‌های پرتحرک نباشد.

 

فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به تعرفه انتخاباتی، عنوان کرد: در هر شرایطی و اتفاقی باید نیروی انتظامی حضور داشته باشد که اگر رعایت نشود همه باید جوابگو باشند، سامان دادن محیط‌های کارگری در شهرستان‌ها به هر دلیل که مطالبات و اعتراضاتی دارند در زمان انتخابات می‌تواند چالش برانگیز باشد.

 

سردار اشتری با اشاره به موضوع تقسیمات کشوری اظهار داشت: باید اراذل و اوباش، افراد مخل نظم و انضباط کنترل شود، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با وجود فرصت می‌‌توانند تهدیداتی را داشته باشند اقدامات پیش‌بینانه برای خنثی سازی فضاهای اینچنینی لازم است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما دنبال انتخابات امن و بدون چالش هستیم تا مانند سنوات گذشته با شور نشاط برگزار شود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات