۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۶۴۴۴۶
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما:

طرح 1449 از تابستان در صدا‌ و‌ سیما اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: طرح 1449 از تابستان در صدا‌ و‌ سیما به مرحله اجرایی در می‌آید که در آن 30 آیه سوره یاسین افزون بر تلاوت، روان خوانی و تفسیر می‌شود.
تلاوت نور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش کشوری تکریم خادمان طرح تلاوت نورکه از هشتم خردادماه با حضور بیش از 300 نفر از قاریان، ائمه جماعات مساجد، اساتید، مسؤول کانون‌های تخصصی و کارشناسان قرآنی آغاز شده است، امروز دهم خردادماه به کار خود پایان داد.

 

 

 لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، بهرام محمدی‌نیا، مدیر شبکه تلویزیونی قرآن سیما، مهدی قره‌شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم و آیت‌الله سید‌هاشم رسولی محلاتی، عضو ارشد دفتر حضرت امام و رهبر معظم انقلاب از جمله میهمانان برنامه اختتامیه هستند.

 

بهرام محمدی‌نیا، مدیر شبکه قرآن  و معارف سیما در این مراسم گفت: حق قرآن و عترت در ماه محرم، صفر و رمضان به خوبی ادا می‌شود و امیدواریم این حق به خوبی در سایر ماه‌های سال نیز ادا شود، بنا به آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، امیدواریم به 10 میلیون حافظ قرآن در سراسر کشور برسیم که مردم علاوه بر تلاوت قرآن با مفاهیم آن نیز آشنا شوند.

 

مدیر شبکه قرآن سیما خاطرنشان کرد: طرح 1449 تابستان در صدا‌ و‌ سیما به مرحله اجرایی در می‌آید که در آن 30 آیه سوره یاسین افزون بر تلاوت، روان خوانی و تفسیر می‌شود، همچنین در نظر داریم  کتاب آن را تنظیم کنیم که برای برپایی مسابقه در صدا‌ و‌ سیما به حمایت مسجد نیاز داریم، در نظر داریم به 3 هزار نفر هدیه ارزشمند نیز ارائه کنیم.

 

محمدی‌نیا در ادامه با بیان این که مساجد شرافت بسیاری دارد و هر عملی که در ماه مبارک رمضان صورت گیرد سبب برکت می‌شود، تصریح کرد: خداوند برای دین خود مساجد را به عنوان زمین مقدس فراهم کرده که نشان دهنده طراحی خداوند است.

 

وی ادامه داد: خداوند زمان‌هایی در طول سال در نظر گرفته‌است که موجبات شور ولایی را در کشور ایجاد می‌کند و هر کدام از زمان‌ها از قداست ویژه‌ای برخوردار است.

 

مدیر شبکه قرآن سیما گفت: طراحی خداوند پابرجا است و این انقلاب به واسطه قرآن توانسته در این مملکت پابرجا و پیروز بماند. مسجد مکان خوبی است  و عمیق‌ترین تاثیر را در میان مخاطبان می‌گذارد.

 

تعامل کانون های مساجد و شبکه قرآن سیما

محمدی‌نیا در ادامه، تعامل بین کانون های مساجد و شبکه قرآن سیما را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: ما در صدا و سیما آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم که با همه وجود تلاش شما را پاس بداریم و در جهت گسترش آن اهتمام بورزیم، این سازمان هدف خود را دست گذاشتن بر هنجار‌های خوب و بسط و گسترش آن‌ها در جامعه می‌داند که خود مایه فخر تشیع است و در برابر شبهات دروغین وهابیت ایستاده است.

 

وی اضافه کرد: 29 هزار مسجد در طرح تلاوت نور شرکت کرده‌اند که از این میزان هفت هزار مسجد افزون بر تلاوت به تفسیر مفاهیم قرآن می‌پردازندو امیدواریم که در تمامی مساجد سراسر کشور طرح قرآئت و تفسیر قرآن عملیاتی شود.

 

محمدی‌نیا افزود: طرحی در شبکه قرآن سیما اجرایی می‌شود که در آن عالی‌ترین قاریان به تلاوت قرآن می‌پردازند و عده‌ای نیز با آن‌ها همخوانی می‌کنند، فهم ما این است که این طرح به خوبی در حال پیشرفت است و پیشنهاد می‌کنیم مساجد هم با ما هماهنگ شوند/934/پ202/ب5 

ارسال نظرات