۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۶۴۸۹۶
امام جمعه موقت مشهد:

امامت نقش مهمی در کمال بشریت و قرب الی الله دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: امامت نقش اساسی در حفظ نظام، کمال بشر و حرکت او به سمت خداوند و اجرای احکام الهی دارد.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان راه‌ها و روش‌های شناخت وجودی حضرت مهدی(عج)، اظهار کرد: یکی از عالیترین راه‌های کسب معرفت، شناخت پیامبر(ص) و جانشینان ایشان است و این معرفت زمانی به کمال می‌رسد که پیامبران خداوند به ویژه پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) و سپس اوصیای او به خصوص آخرین حجت الهی را به خوبی شناخته باشیم.

 

وی با بیان این که هدف از آفرینش انسان، بندگی خداوند و اساس و پایه بندگی نیز شناخت او است، افزود: برخی از آیات قرآن به مسأله مهدویت پرداخته و مباحث پایان و آینده جهان را بررسی می‌کند و برخی دیگر از آیات با توجه به روایات به تاویل آن پرداخته است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به این که امامت نقش اساسی در حفظ نظام و کمال بشر و حرکت او به سمت خداوند و اجرای احکام الهی دارد، گفت: مسأله مهدویت افزون بر این که یک امر مسلّم دینی و اسلامی است، به عنوان یک موضوع عمومی در میان بسیاری از جوامع و امت‌های گذشته مطرح بوده و مورد انتظار بشری قرار گرفته است.

 

وی در ادامه به چگونگی راه‌های شناخت امام عصر(عج) پرداخت و افزود: ظهور کرامت به دست کسی که مدعی امامت باشد، دلیل بر صدق ادعای او است و به بیان برخی از بزرگان، دلیل بر نصب او از جانب خداوند است.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: اخلاق و رفتار، وضع زندگی و علم و دانش یکی دیگر از راه‌های شناخت امام، برای کسانی است که اهلیت تشخیص را داشته باشند و بتوانند از اخلاق، سلوک، گفتار و برخوردهای گوناگون صاحب این مقام را بشناسند.

 

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به روایاتی از حضرت رضا(ع) خاطرنشان کرد: هشتمین پیشوای شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می‌فرمایند: «امام امانت‌دار الهی در میان خلقش، حجت او بر بندگانش، خلیفه او در سرزمین‌هایش، دعوت‌کننده به سوی خدا و دفاع کننده از حقوق واجب بندگان است؛ همه فضیلت‌ها مخصوص اوست و این امتیازی از طرف خداوند متعال به امام است».

 

وی تأکید کرد: بدون شک یکی از وظایف مهم شیعیان، محبت، دوستی و شناخت امام است و این شناخت به هر میزان بیشتر باشد، محبت آنان نیز بیشتر می‌شود و این امر نشان از تقرب به ذات الهی است که این والاترین کمال است.

 

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان این که عدم شناخت امام زمان(عج) موجب کفر و نفاق و گمراهی می‌شود، افزود: در روایات فراوانی آمده است که «هر کس از دنیا برود و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلی از دنیا رفته است» که این روایت در مورد شناخت و معرفت تمامی ائمه(ع) صادق است./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات