۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۶۴۹۴۱

جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته اجرایی جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری گفت: جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری 17 آذرماه در مصلی جمعه بوشهر برگزار می‌شود.
جشنواره علامه بلادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام سید نعمت الله رکنی مسؤول کمیته اجرایی جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری در نشست با خبرنگاران در بیان شخصیت و ویژگی علامه بلادی بوشهری گفت: نقش و شناخت علما و فضلایی مانند علامه بلادی بوشهری در تاریخ مبارزه با استعمار و نهضت مشروطیت شناخته شده است.

 

وی از برگزاری جشنواره علمی پژوهشی در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری در 17 آذرماه و در مصلی جمعه بوشهر برگزار خواهد شد.

 

مسؤول کمیته اجرایی جشنواره علامه بلادی بوشهری خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه می توانند آثار خود را با موضوعات تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، فلسفه، فقه و منطق، اخلاق تربیت، فقه و اصول، دولت و ملت، همدلی و همزبانی که شعار امسال رهبری است، ادبیات عرب، زندگینامه علمای استان بوشهر و احیای آثار علمی ایشان، علوم انسانی، تاریخ اسلام و تشیع و موضوعات مربوط به علامه بلادی بوشهری(ره) را در قالب کتاب، مقاله علمی و پایان نامه به دبیرخانه جشنواره بوشهر یا دبیرخانه شهر مقدسه قم ارسال کنند.

 

حجت الاسلام رکنی یادآور شد: تاکنون حدود 800 مقاله از طلاب استان بوشهر و حدود 200 مقاله از مجمع طلاب واقع در شهر مقدس قم به جشنواره معرفی شده است.

 

وی اضافه کرد: از بین آثار، حدود 20 اثر از علما و طلاب و حدود 30 اثر و دفاعیه در سطح کشور و از حوزه علمیه خواهران نیز حدود 20 اثر تحویل داده شده است.

 

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی مسؤول کمیته علمی جشنواره علامه بلادی بوشهری نیز در این نشست در بیان شناخت علامه بلادی بوشهری اظهار داشت: خاندان بلاد از بحرین به استان بوشهر مهاجرت می کنند؛ علامه بلادی بوشهری در نجف اشرف به دنیا آمده و بعد از مهاجرت به استان بوشهر تحصیلات ابتدایی و سطح عالی حوزه را در بوشهر ادامه می دهد.

 

وی افزود: علامه بلادی بوشهری افزون بر تسلط به زبان های انگلیسی و عبری و مطالعه روزنامه هایی که در آن زمان به انگلیسی به چاپ می رسید به علم زمانه و علوم نجوم و ریاضییات آشنایی کامل داشتند.

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: از وی کتابی در پاسخ به شبهات ابن تیمیه و رد فرقه وهابیت و اسلام تکفیری با عنوان" ردود الستة در رد ابن تیمیه" و همچنین استفتائات ایشان در کتاب " الفتاوا" به جای مانده است و زندگینامه ایشان نیز از سوی دکتر مشایخی در کتاب "ابرار" به چاپ رسیده است.

 

مسؤول کمیته علمی جشنواره علامه بلادی بوشهری با ابراز رضایت از نحوه برگزاری دو همایش قبل تجلیل از مفاخر روحانیت استان و همچنین یادواره شهدای روحانی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه دو همایش به خوبی در استان برگزار شد و حرکتی شد برای برگزاری جشنواره علامه بلادی بوشهری تا در این مسیر علما و فضلای استان بوشهر برای همگان و بویژه جامعه روحانیت شناسانده شود.

 

وی افزود: آثار جشنواره توسط هیئت داوران که از استان بوشهر هستند معرفی شده و به آثار برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد./833/پ203/ب4

ارسال نظرات