۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۶۴۹۹۸
با تهیه‌کنندگی روحانی هنرمند؛

پخش مستند «قطار عاشق» در رسانه ملی

خبرگزاری رسا ـ مستند قطار عاشقی که امشب از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود داستان جمعی از زنان زنگی‌آباد کرمان است که ایام نیمه شعبان اقدام به پخت نام در مجاورت مسجد مقدس جمکران و پخش صلواتی آن بین زائران می‌کنند.
امام زمان عليه السلام

حجت‌الاسلام سید مجید طاهری، تهیه‌کننده مستند قطار عاشقی که امشب ساعت 20 از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) باید موانع ظهور را برداشت و برای آشکار شدن خورشید از پس پرده غیبت باید بی‌اخلاقی جای خود را باید به اخلاق بدهد، اظهار کرد: باید توجه داشت هر قدمی که بتواند به ترویج اخلاق کمک کند در حقیقت به ظهور حضرت ولی (عج) عصر کمک کرده است.

 

وی افزود: بنابراین در اعتقادات شیعی نیز به‌شدت تأکید شده است که برای تحقق و زمینه‌سازی ظهور باید هرکسی در هر جایگاهی یک گامی بردارد تا منجر به ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) شود.

 

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به این‌که مستند قطار عاشقی در واقع روایتی از شیعیان دل داده و منتظران ظهور حضرت ولی (عج) است، عنوان کرد: داستان مستند قطار عاشقی چنین شروع می‌شود که 23 سال پیش پیرمردی از اهالی کرمان که نیمه شعبان به زیارت مسجد جمکران آمده بود با مشاهده نابسامانی زائران در امور تغذیه به ویژه نان، احساس مسؤولیت می‌کند که باید این موضوع را ساماندهی کند.

 

وی ادامه داد: این پیرمرد زنگی‌آبادی کرمانی در سال اول 1200 نان را تهیه و بین منتظران و زائران پخش می‌کند تا جایی که در سال‌های دو و به بعد زنان زنگی‌آباد کرمان تصمیم به کمک به او در این زمینه می‌گیرند.

 

تهیه‌کننده مستند قطار عاشقی با بیان این‌که این حرکت موجب می‌شود که همکاری زنان زنگی‌آباد کرمان در مجاورت مسجد مقدس جمکران اقدام به پخت نان و پخش صلواتی آن بین زائران مسجد مقدس جمکران می‌کنند، گفت: این منش و سبک زندگی شیعیان ایران است که اگر خلأیی درزمینه‌ای احساس کنند با اقدام خودجوش آن خلأ را مرتفع می‌کنند.

 

وی افزود: پیرمرد زنگی‌آبادی کرمانی دو سال پیش فوت کرده است و در وصیت ایشان آمده است که این کار به هیچ‌وقت ترک نشود.

 

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به این‌که داستان مستند قطار عاشقی از اینجا شروع می‌شود هرساله زنان زنگی‌آباد کرمان اقدام به پخت نان صلواتی برای زائران می‌کنند، عنوان کرد: از اینجا نقطه عطف داستان شروع می‌شود که خانم اسماعیلی از مدیران راه‌آهن استان قم درخواست رزرو بلیط قطار برای 120 نفر از اعضای این حرکت خیرخواهانه می‌کند و مدیرکل در جواب می‌گوید که امکان رزرو بلیط آن‌هم برای 120 نفر در این شرایط وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: روز بعد مدیرکل راه‌آهن به خانم اسماعیلی خبر عجیبی می‌دهد که در یک اتفاقی نادر و غیرممکن سیستم رزرو بلیط قطار 120 نفر را اشتباهی به فروش نرسانده است و کارشناسان انفورماتیک سازمان هم برای این موضوع جوابی قانع‌کننده ارائه نداده‌اند./921/ت302/ی

ارسال نظرات