۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۶۵۰۴۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وحدت امت اسلامی تنها راه مقابله با توطئه شیطانی نظام سلطه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان بر ضرورت وحدت و همدلی امت اسلامی برای مقابله و خنثی کردن توطئه دشمنان تأکید کرد و گفت: شیعه و سنی یک هدف مشترک دارند و آن، تحقق هدف نهایی پروردگار و پیامبر گرامی اسلام(ص) است که در سایه وحدت بین مسلمانان محقق می شود.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار با رییس العلمای کشور بوسنی و هرزگوین افزود: شیعه سنی دارای مشترکات فراوانی هستند که اگر به آنها تکیه کنند می توانند اختلافات خود را کنار بگذارند.

 

وی، پروردگار، قرآن، پیامبر(ص) و معاد را برخی از اشتراکات دینی شیعه و سنی برشمرد و خاطرنشان کرد: شیعه و سنی باید به اعتقادات مذهبی یکدیگر احترام بگذارند و به این باور برسند که اعتقادات هر یک از طرفین، بر اصول قوی و محکم بنا شده است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شیعه و سنی یک هدف مشترک دارند و آن، تحقق هدف نهایی پروردگار و پیامبر گرامی اسلام(ص) است که در سایه وحدت بین مسلمانان محقق می شود.

 

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که عقلانیت اقتضاء می کند شیعه و سنی به چنین نتیجه ای دست یابند، اظهار داشت: ما مسلمانان باید با عقلانیت و درایت، خود را از دام شیاطین و دشمنان اسلام، حفظ کنیم.

 

وی افزود: ما امروز یقین داریم که دشمنان اسلام برای تفرقه بین شیعه و سنی، دام پهن کرده اند و برای گرفتار کردن ما هم انواع حیله ها و نیرنگ ها را به کار می برند.

 

امام جمعه گرگان با طرح این پرسش که چرا هیچ گاه آنها در دام ما گرفتار نمی شوند و تنها ما باید در دام آنها قرار بگیریم، توضیح داد: آنها عقل دارند و می دانند که اختلاف، به نفع آنها نیست.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی در گلستان تاکید کرد: در این استان، روابط بین ما بسیار خوب، صمیمانه و صادقانه است.

 

وی خاطرنشان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کسانی که در دام شیاطین و دشمنان گرفتار شده بودند و تحمل وحدت شیعه و سنی را نداشتند، تلاش کردند که بین مسلمانان این استان، اختلاف ایجاد کنند، اما همواره با وحدت و همدلی مردم توطئه های دشمنان خنثی شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات