۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۶۵۰۵۷
در دیدار اعضای فراکسیون قرآن مجلس مطرح شد؛

برخی مأموریت‌های سازمان دارالقرآن ردیف بودجه مستقل می‌طلبد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم در دیدار با اعضای فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از ماموریت‌های محول شده به این سازمان نیازمند ردیف بودجه مستقل است.
سازمان دارالقرآن‌الکريم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن  با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با اعضای شورای مرکزی فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه که هفته گذشته برگزار شد، ما گزارشی از فعالیت‌های سازمان دارالقرآن ارائه دادیم و ظرفیت‌های این سازمان را برای برخی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون قرآن و عترت مجلس بیان کردیم.

وی با بیان اینکه ما در این جلسه به سه نکته مهم اشاره کردیم، افزود: سازمان دارالقرآن چندین سال است که برنامه‌های مختلفی را بدون بودجه مستقل اجرایی می‌کند به همین جهت نیازمند پشتیبانی و حمایت قانونی است که مجلس می‌تواند آن را تأمین کند.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌های سازمان دارالقرآن بدون ردیف بودجه برگزار می‌شوند، گفت: نظارت بر چاپ و نشر قرآن برای سازمان دارالقرآن سالانه نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه دارد؛ آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم و بسیاری دیگر از برنامه‌های سازمان هم بدون ردیف بودجه اجرایی می‌شوند به همین جهت ما در جلسه‌ای با اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس خواستار رسیدگی به این موضوع و ایجاد ردیف بودجه مستقل شدیم.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه هم‌اکنون برخی از موضوعات قرآنی چند مصوبه دارند، افزود: داشتن مصوبه‌های هم راستا باعث تداخل در برنامه‌ها شده است به طور مثال مصوبه‌ای برای اعطای مدرک به حافظان در دهه 1370در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و مصوبه دیگری در دهه 1380 توسط شورای انقلاب فرهنگی با همین موضوع تصویب شد که این امر باعث سردرگمی حافظان قرآن کریم شده است بنابراین مجلس باید وارد عمل شده و این ناهماهنگی را با تبدیل مصوبه به قانون برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه داشتن مصوبه واحد یا قانون موجب ارتقای برنامه‌ها می‌شود، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی و حمایت مجلس بتوانیم گامی به سوی هماهنگی‌های بیشتر و توسعه فعالیت‌های قرآنی برداریم./1325/د101/ی

ارسال نظرات