۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۲۶۵۱۲۲
معاون حقوقی رییس جمهور:

سیاست خارجی امام خمینی مبتنی بر نفی ظلم بود

خبرگزاری رسا ـ معاون حقوقی رییس جمهور با تشریح سیاست خارجی در اندیشه‌های امام خمینی(ره)، گفت: سیاست خارجی امام خمینی(ره) بر پایه نفی ظلم و حمایت از مظلوم استوار بود، زیرا ایشان معتقد بودند که باید با تمام دولت‌ها مدارا کرد.
امين زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الهام امین زاده، معاون حقوقی رییس جمهور، شامگاه سه‌شنبه 12 خرداد ماه در همایش بین‌المللی جهان عاری از خشونت که در مرکز همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: سیره امام خمینی(ره) مبتنی بر پرهیز از خشونت بود، ایشان در میان رهبران جهان، تنها رهبری بود که پرداختن به خشونت را نهی می‌کرد و معتقد بود که با رفتار توحیدی می‌توان انقلاب را پیروز کرد.



وی افزود: ما کشوری صلح‌طلب هستیم و همیشه معتقد به حسن هم‌جواری می‌باشیم، زیرا از منظر رهبر فقید کشورمان استقرار صلح در جهان امری واجب بود و ما نیز تلاش می‌کنیم تا در این راه گام بر‌داریم.



امین زاده ضمن اشاره به سخنی از امام خمینی(ره)، تأکید کرد: امام(ره) معتقد بود که « آرام بودن انقلاب ما به ‌خاطر آرامش مردم است »، بر همین اساس ما شاهد هستیم که تنها در مدت زمان بسیار اندکی پس از انقلاب، اصلاح تمام امور به‌خوبی اتفاق افتاد و حتی در بعد بین‌المللی نیز ما شاهد بودیم که امام(ره) به حجاجی که به حج می‌رفتند اکیدا توصیه می‌کردند که در همه حال اخلاق اسلامی را حفظ کنند و با جاهلانی که سعی در آزار آنان دارند، مدارا کنند.



معاون حقوقی رییس جمهور با بیان این‌که امام(ره) همیشه موضوع ترور را تقبیح می‌کردند، خاطر‌نشان کرد: امام(ره) تأکید داشت که ترور از نظر اسلام امری غیر‌قابل قبول است و از نظر منطق اسلام موضوع ترور کاملا باطل است.


امین زاده در پایان ضمن اشاره به تلاش‌های رییس جمهور در سازمان ملل در راستای موضوع مبارزه با خشونت، تصریح کرد: ما شاهد بودیم که قبل از و قوع جریاناتی که امروز در منطقه شاهد هستیم، رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بحث مبارزه با خشونت را مطرح کرد و امیدواریم تا این موضوع هم‌چنان در دستور کار مجامع بین‌المللی قرار داشته باشد تا روزی که جهانی عاری از خشونت را داشته باشیم.



در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام محمد مقدم، دبیر همایش ضمن تشریح فعالیت‌های این همایش، گفت: در همایش امسال حدود 400 مهمان خارجی از 45 کشور دنیا شرکت کرده‌اند، اهمیت همایش جهان عاری از خشونت به این خاطر است که ما معتقدیم خشونت مولود جهل است، پس باید تلاش کنیم تا با استفاده از اندیشه و تفکر جهانی عاری از خشونت را بسازیم و با همکاری و تعامل در این حوزه جهان را از اندیشه‌های افراطی دور نگاه داریم./856/پ203/ح

ارسال نظرات