۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۶۵۱۷۸
استاد حوزه علمیه قم:

امام خمینی همواره مخالف استکبار و زورگویی بود

خبرگزاری رسا ـ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این که امام خمینی(ره) همواره مخالف استکبار و زورگویی بود، گفت: لبه تیز شمشیر امام راحل به طرف استکبار بود و در عمل یا آنها مبارزه می‌کرد.
حجت الاسلام سيد مهدي درياباري

حجت الاسلام سید مهدی دریاباری، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که آرمان یعنی هدف، گفت: امام خمینی(ره) از ابتدا با روح استکبار و زورگویی مخالف بود و در درس اخلاق خود قبل از انقلاب، خطر استکبار را گوشزد می کرد.

 

وی افزود: امام راحل مبارزه با آمریکا و اسرائیل را آغار کرد، چرا که معتقد بود آنها به دنبال تحقیر ما هستند، از این رو تأکید داشت که زیر بار آنها نمی رویم که  نمونه آن مبارزه با کاپیتولاسیون بود.

 

حجت الاسلام دریاباری با اشاره به این که امام خمینی(ره) در عمل با استکبار مبارزه می کرد، گفت: استکبار با تحمیل جنگ 8 ساله به دنبال تسلیم کردن ایران بود و امروز نیز اگر امام راحل در قید حیات بود، همین روش رهبر معظم انقلاب در مبارزه با استکبار را اجرا می کرد.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: استکبار بارها در حرف و عمل نشان داده است که بر تعهدات خود پایبند نیست.

 

وی با اشاره به این که شعار ما شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) است، گفت: امروز باید با پا فشاری و تبعیت از این شعار سیدالشهداء، زیر بار تحقیر و ذلت دشمنان نرویم و از سازش فاصله بگیریم.

 

به گفته وی باید از از تاریخ درس گرفت و فریب معاویه های زمان را نخورد، چرا که دشمن با فشارهای خود نمی تواند پیروز شود و این خود موجب تلاش و تفکر بیشتر ما می شود تا با تکیه بر توانمندی های خود، بتوانیم نیازهای خود را رفع کنیم.

 

حجت الاسلام دریاباری همچنین با اشاره به این که لبه تیز شمشیر امام راحل به طرف استکبار بود، گفت: امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ می دانست و با این جمله عظمت اسلام و خود را نشان داد و هر انسان با وجدانی نمی تواند منکر این عظمت شود.

 

وی با اشاره به این که در زمانی که کسی جرأت مقابله با شاه را نداشت، امام راحل در مقابل شاه، آمریکا و اسرائیل ایستاد، گفت: از امام صادق(ع) روایت است که هر ستمکاری که با قصد سوء به قوم خود نگاه کند، خداوند کمر او را می شکند.

 

حجت الاسلام دریاباری گفت: در اسلام سفارش شده است که با هرکس باید مانند خودش برخورد کرد، از این رو نباید فریب استکبار را بخوریم، بلکه باید با اقتدار در مقابل آنان ایستاد./1307/ت302/ح

ارسال نظرات