۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۶۵۱۸۳
سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در بیانیه‌ای؛

امام خمینی فقط برای رضای خدا و مبارزه با استبداد و استکبار قیام کرد

خبرگزاری رسا ـ سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در بیانیه ای ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام جانگداز رحلت امام خمینی(ره)، قیام ایشان را فقط برای رضای خدا، اعتلای کلمه توحید و مبارزه با استبداد و استکبار توصیف کرده است.
امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با فرا رسیدن ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و ایام تاریخی 15 خرداد با صدور بیانیه ای ضمن گرامی داشت این ایام و تسلیت ایام ارتحال امام خمینی (ره) قیام ایشان را فقط برای رضای خدا و مبارزه با استکبار دانسته است.

 

در ابتدای این بیانیه با اشاره به مبارزات امام خمینی (ره) آمده است: 26 سال از ارتحال ملکوتی آن یگانه دوران می‎گذرد؛ او که تنها برای رضای خدا قیام کرد و با استبداد و استکبار به مبارزه برخاست. امام عظیم الشان برای اعتلای کلمه توحید و به اهتزاز درآوردن پرچم اسلام ناب محمدی (ص) از خرداد 1342 نهضت را آغاز و همگان را نسبت به مخاطراتی که اسلام عزیز را تهدید می‎کرد آگاه نمود.از آن روز تاکنون مبارزه با استعمار، استبداد، تحجر و واپسگرایی ابعاد عظیم جهانی یافته است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران مولود انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بود که با دم مسیحایی رهبر آزاده‎اش روح خدا حضرت امام خمینی (ره) و ملتی سرافراز و خستگی‏ناپذیر و به برکت خون شهیدان و مجاهدان راه فضیلت به باز نشست.

 

در بخش بعدی بیانیه با اشاره به ایام ارتحال امام خمینی (ره) آمده است: خرداد روزی است که روح خدا به خدا پیوست و جاودانه شد، این ملت با اشک ماتمی که نثار مقدم آن یار سفر کرده نمود و جهان را در ارادت خویش به ولایت حیران کرد؛ پشتوانه مردمی این نظام را که پیشتر نیز بر همگان مبرهن گشته بود بیش از پیش هویدا ساخت.

 

در ادامه با اشاره به روز تاریخی 15 خرداد و تزلزل پایه های رژیم شاه در این روز تصریح شده: در 15 خرداد سال 1342 نیز خشم مقدس و انقلابی مردم خداجوی ایران، پایه‎های استبداد و رژیم ستمشاهی را به لرزه افکند و رژیم سر سپرده پهلوی، مبارزان انقلاب را به خاک و خون کشید.

 

این بیانیه می‌افزاید: 15 خرداد و نثارخون در این روز، فصلی جدید را در مبارزه علیه عمال استکبار جهانی گشود و خون شهدای این روز همچنان در جوشش بود تا ارکان حکومت خودکامه را در هم شکست و امت اسلامی پیروزی شکوهمند خویش را در سایه رهبری بزرگ امام خمینی(ره) به نظاره نشست.

 

در فراز دیگری از این بیانیه 15 خردا نقطه عطفی در تاریخ کشور تلقی شده و آمده است: 15 خرداد، نقطه عطفی است در تاریخ معاصر؛ یادگاری است از پیوند معنوی توده‎های عظیم مردم کشور ما، واکنشی است از احساس عمیق مذهبی ملت ایران، نمایشی است از به پاخاستن مردمی که می‌خواستند ظلم و ستم را از بن برکنند، تجسمی است از تاریخ اسلام و درجه‎ای است برای سنجش فداکاری و از خودگذشتگی انسان‎هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می‎‏کنند.

 

در بخش پایانی این بیانیه نیز با دعوت از حضور گسترده مردم در مراسمات گرامیداشت امام خمینی (ره) آمده است: ما پاسداران و بسیجیان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از ملت آگاه، هوشیار و مومن ایران اسلامی دعوت می کنیم تا امسال نیز، همچون همیشه با حماسه‏آفرینی و حضور پرشور در مراسم باشکوه این دو روز بزرگ، نام و یاد شهدای انقلاب و امام بزرگوار را در دل‎های خویش زنده نگه دارند و با آرمان‏های شهیدان گلگون کفن انقلاب و خمینی کبیر (ره) تجدید میثاق کنند. /949/پ203/ح

ارسال نظرات