۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۶۵۳۷۲
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

منشأ قدرت جمهوری اسلامی قانون، اسلام و قرآن است

خبرگزاری رسا ـ کریمی قدوسی با بیان این که قرآن می تواند جهان را مدیریت کند، گفت: تمام قبایل و نژادها با همه تفاوت های ظاهری می توانند زیر سایه قرآن و اسلام متحد شوند که این از برکات قیام امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است.
جواد کريمي قدوسي ، نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد امام رضا(ع) با بیان این که قرآن می تواند جهان را مدیریت کند؛ تمام قبایل و نژادها با تمام تفاوت های ظاهری زیر سایه قرآن و اسلام می توانند متحد شوند که این از برکات قیام امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است.

 

وی، قانون، اسلام و قرآن را منشأ قدرت جمهوری اسلامی خواند و افزود: ایران محور احیای امت اسلام و نظام امامت و ولایت در جهان است.

 

وی با اشاره به برخوردهای نادرست امت در زمان پیامبر(ص) تا امام حسن عسکری(ع)، افزود: این امت ها همه امت های عبرت بودند چرا که مقابل جور و ظلم ایستادگی نکردند.

 

کریمی ادامه داد: اما در زمان غیبت امام عصر(عج)، امام خمینی(ره) به نیابت از ایشان به پا خاست و امت ما که امت مقاومت بود با قیام حق امام علیه طاغوت همراهی کردند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: رؤسای کشورهای مختلف به ویژه آمریکا از جنگ می گویند ولی رهبر ایران از منطق و منافع ملت می گوید، دلسوز همه است؛ مردم این تفاوت را درک می کنند.

 

نقش نظام ولایت فقیه، تبیین امامت امام زمان و زمینه سازی ظهور ایشان است

وی با بیان این که نقش نظام ولایت فقیه، معرفی امامت امام زمان(عج) و زمینه سازی ظهور ایشان است، به خاطره ای از رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: ایشان می فرمایند: «در زمان طلبگی ما سیر تحولات چند ساله بود ولی هم اکنون فاصله حوادث چند ماه بیشتر نیست. خط کشی بین حق و باطل به سرعت در حال پیشروی است».

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز دشمنان امام زمان(عج) از سراسر جهان زیر پرچم داعش جمع شده اند و مقابل آنان حق با محوریت ولایت ایستاده و باطل به خوبی مشخص است.

توافقی که موجب تسلط اجانب بر مسلمانان شود حرام است

کریمی خاطرنشان کرد: طبق فتوای امام خمینی(ره)، اگر روابط سیاسی بین کشورهای اسلامی با کشورهای اجنبی، موجب استیلای اجانب بر کشور اسلامی و تسلط آنان بر نفوس، جان و اموال مسلمانان یا باعث اسارت سیاسی شود، برقراری چنین روابطی بر زمامداران کشورهای اسلامی حرام است.

 

وی با بیان این که انعقاد قرارداد با کفار باعث توافقنامه بد و استیلای آمریکا بر جمهوری اسلامی است، افزود: آمریکا می خواهد بر نفوس و جان دانشمندان و منطق نظامی ما تسلط پیدا کند.

 

 این نماینده مجلس ادامه داد: چنین قردادی طبق فتوای امام خمینی(ره) حرام است و باعث استیلای دشمن می شود. از سوی دیگر، توافق بد هیچ تعهدی برای امام و رهبری ندارد و فقط یک کاغذ پاره است.

 

وی با بیان این که امام(ره) در فتوای خود بر مسلمانان واجب دانسته اند که زمامداران خود را ارشاد کنند، یادآور شد: در مذاکرات هسته ای نباید عطش نشان داد؛ اگر عطش نشان دهیم یک مثقال امتیاز می گیریم و یک خروار محصول پرقدرت از ما می گیرند.

 

کریمی با بیان این که امروز با وجود همه مشکلات، امید جامعه در اوج و محکم است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: «به همه تان نوید می دهم که با دستان خود امانت را به امام زمان خواهید داد»./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات