۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۲۶۵۵۶۶
با حضور رییس مجلس و شخصیت های حوزوی؛

شهردار جدید قم معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم معارفه سید مرتضی سقائیان نژاد به عنوان شهردار جدید قم با حضور رییس مجلس و شخصیت های حوزوی در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد.
سقائيان نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم معارفه سید مرتضی سقائیان نژاد به عنوان شهردار جدید قم و تقدیر از فعالیت های مجید متین فر در مدت تصدی سرپرستی شهرداری قم امروز در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد.


بر اساس این گزارش، علی لاریجانی، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، استاندار قم، احمد امیر آبادی، حمید رضا فولادگر، نمایندگان بیوت مراجع و جمعی از مدیران شهر و استان قم در این مراسم حضور داشتند.


در ابتدا مجید متین فر سرپرست سابق شهرداری قم گفت: شهر قم به واسطه وجود حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه بزرگ علمیه و مراجع عالی مقام از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین قم خاستگاه انقلاب اسلامی بوده و از نظر جغرافیایی بر سر راه 17 استان کشور قرار دارد از همین رو باید به قم توجه ویژه شود.


وی با اشاره به پروژه های عمرانی قم افزود: در این مدت 100 روزه سرپرستی سعی کردیم پروژه های ناتمام را به اتمام برسانیم، همچنین در روند اجرای قطار شهری و مترو شتاب دهی شد؛ در همین راستا 3300 میلیارد ریال اوراق مشارکت فروخته شد که از اواخر همین ماه از سوی بانک مرکزی عرضه می شود، کلنگ زنی بلوار امام علی(ع) و عمار یاسر از دیگر پروژه های عمرانی است.


متین فر عنوان کرد: در ایام نوروز خدمت مراجع و علما رسیدیم که ایشان نطقه نظرات کلیدی و بسیار خوبی را بیان کردند، این که بعضا اعلام می شود مراجع و علما مانع اجرای پروژه ها هستند کاملا نادرست است، اتفاقا مراجع بر تسریع و شتاب دهی پروژه های تأکید کردند.

 

سرپرست سابق شهرداری قم با اشاره به موارد مورد تأکید مراجع و علما خاطرنشان کرد: جایگاه بی بدیل و بین المللی قم، توجه ویژه دولتمردان برای عمران و آبادی قم، خدمت مناسب تر به قم، حفظ باغات و فضای سبز قم، توجه ویژه به معمار اسلامی، و افزایش روحیه انتقاد پذیری مدیران استان مورد تأکید مراجع بوده است.


در ادامه ولی الله بیاتی رییس شورای اسلامی شهر قم به تشریح فرایند انتخاب شهردار قم پرداخت و گفت: بعد از انصراف آقای باقری، بر آن شدیم که با آقای سقائیان نژاد مذاکره کنیم، بعد از مذاکره آقای سقائیان نژاد برنامه خود را ارائه کرد؛ پس از ارائه برنامه، ایشان با 19 رأی از 20 رأی به عنوان شهردار قم انتخاب شد که اتفاقی بی نظیر در کشور است.


وی با بیان این که امیدواریم با همکاری مسؤولان شهری و استانی شاهد پیشرفت بیشتر قم باشیم، ابراز داشت: توجه به مسائل فرهنگی و معنوی، توجه به خانواده های شهدا و توجه به عمران و آبادی شهر قم سبب کسب رضایت مراجع، علما و مردم شده است.


 
سپس علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهر قم اقتضا می کند که مدیران توانمند مسؤولیت آن را بر عهده داشته باشند، شورای شهر و شهرداری قم وظایف مهمی بر دوش دارند؛ نگاه به قم باید نگاهی بین المللی باشد، قم پایگاه اسلام، حوزه بزرگ علمیه و محل حضور حضرت معصومه(س) است.


وی افزود: شهر قم اقتضا می کند که مدیران توانمند مسؤولیت آن را بر عهده داشته باشند، شورای شهر و شهرداری قم وظایف مهمی بر دوش دارند؛ نگاه به قم باید نگاهی بین المللی باشد، قم پایگاه اسلام، حوزه بزرگ علمیه و محل حضور حضرت معصومه(س) است.


رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قم عقب افتادگی متراکم دارد، رژیم گذشته به عمد به شهر مقدس قم توجه نمی کرد؛ بنابراین برای حل مشکلات شهر باید در اشل بین المللی خدمت شود، در این مسیر باید از افراد با تجربه و کار آزموده نیز استفاده کرد.


وی عنوان کرد: زمانی که شهرها بزرگ و پرجمعیت باشند خدمات رسانی و زندگی در چنین شهرهایی سخت و مشکل است، باید به این مسأله توجه کرد و برای آن چاره اندیشید که چگونه می توان از این انبساط مستمر جلوگیری کرد، هر اندازه شهر تعریف شده تر باشد خدمات رسانی بهتر می شود.


لاریجانی خاطرنشان کرد: قم در منطقه خشکی قرار دارد و غبار به شهروندان آسیب وارد می کند، از همین رو فضای سبز برای قم همانند اکسیر است؛ باغات نباید از بین بروند و در قبال مقدار اندک فضای سبز در قم باید جدی بود.


رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که برای حل مشکلات قم باید خیز بلند برداشت، اظهار داشت: بسیاری از مسلمانان از کشورهای گوناگون برای سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در زمینه ساخت و ساز همانند هتل سازی و صنعت اعلام آمادگی کرده اند.


وی ادامه داد: به دلیل وجود امنیت پایدار در ایران سرمایه گذاران علاقه دارند در این کشور سرمایه گذاری کنند، ایران نشان داده که استعداد امنیت پایدار را دارد؛ از همین رو مسؤولان باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند، کمک های بانکی و اوراق مشارکت از دیگر امکانات است.


وی با بیان این که علمای شهر قم از روی کار آمدن شخصی با تجربه و کار آزموده خوشحال هستند و شهردار جدید را حمایت می کنند، عنوان کرد: دغدغه مراجع و علما عمران و آبادی شهر قم به عنوان پایگاه اسلام و تشیع است، از همین رو از توصیه ها و فکرهای مراجع و علما باید استفاده کرد تا از ظرفیت های قم بهره برداری بهتری شود.


در ادامه برنامه از زحمات مجید متین فر از سوی استاندار قم و شورای اسلامی شهر قم تقدیر شد؛ همچنین حکم شهردار جدید قم که از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی صادر شد برای حاضران قرائت شد.


سپس سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار جدید قم با امروزه شهرداری ها صرفا یک ارگان خدماتی نیستند بلکه در کنار مسائل خدماتی در امور اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز حضور دارند، شهرداری ها نزدیک ترین نهاد مرتبط با مردم هستند از همین رو اعتماد مردم به شهرداری بسیار مهم است.


شهردار جدید قم با بیان این که اقبال مردم به نظام از دریچه شهرداری ها اتفاق می افتد، اظهار داشت: از نظر ارتباط با مردم شهرداری نزدیک ترین نهاد بوده و از زمان تولید تا مرگ با انسان ها ارتباط دارد از همین رو باید هموراه باید به ارتباط با مردم توجه شود.


وی ادامه داد: پشتوانه اصلی حرکت شهرداری ها اعتماد مردم است، از همین رو هر اندازه کار صورت گیرد اما اعتماد مردم جلب نشود بی فایده است، بودجه شهرداری از مردم تأمین می شود بر این اساس باید اعتمادآن ها را جلب کرد.


سقائیان نژاد اضافه کرد: با مدیریت جهادی می توان به اهداف عالیه رسید، مسؤولان در جمهوری اسلامی ایران باید به دنبال توفیقات الهی باشند؛ اگر نیت ها الهی باشد می توان به توفیقات الهی دست پیدا کرد، از حضرت معصومه(س) طلب می کنم که بتوانم خادم خوبی برای مردم قم باشم.


وی با بیان این که فضای خوب همدلی و همزبانی در بین مسؤولان استان و شهر قم وجود دارد، گفت: با وجود همدلی و همزبانی بین مسؤولان قطعا خداوند نیز در بهتر اجرا شدن کارها انسان را یاری می کند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات