۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۶۵۶۸۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خبر داد؛

فعالیت بیش از هزار پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، تقویت معرفت دینی و آشنایی با حقیقت معارف ناب اسلامی را یکی از مهم ترین وظایف کانون های مساجد برشمرد و گفت: بیش از هزار پایگاه اوقات فراغت در این کانون های مساجد فعال هستند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در سومین جلسه ستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان با اشاره به گستردگی کار در حوزه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: توسعه فرهنگی و هنری بدون توجه به قرآن و عترت، خروجی مناسبی را به همراه نخواهد داشت.

 

وی با توجه به پیشینه قوی مردمان این دیار و بهره گیری آنها از آموزه های دینی، بر اهمیت اوقات فراغت و لزوم بهره گیری از آموزه های دینی در مقوله فراغت نوجوانان و جوانان تاکید کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد این استان، عنوان داشت: برنامه ریزی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باید با مشورت خود آنها و با توجه به علاقه و سنین افراد تنظیم شود و برنامه ها به گونه ای پاسخ گو نیازهای روحی، فکری و جسمی اقشار مختلف جامعه باشد.

 

وی با بیان این که برنامه ریزی صحیح و جامع اوقات فراغت، نوجوانان و جوانان را برای مشارکت اجتماعی تشویق و ترغیب می کند، گفت: برنامه های مساجد باید با شور و هیجان همراه باشد تا حضور نسل جوان را به همراه داشته باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به نقش این کانون‌ها در ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه گفت: امروز کانون‌های مساجد به عنوان مهم ترین سنگر ترویج ارزش های دینی درسطح جامعه نقش آفرین هستند.

 

وی تقویت معرفت دینی و آشنایی با حقیقت معارف ناب اسلامی را یکی از مهم ترین وظایف کانون های مساجد برشمرد و گفت: کانون های مساجد باید زمینه تقویت معارف دینی در جامعه را فراهم کند.

 

جاودانی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان خود را برای بی اعتقاد‌کردن نسل جوان جامعه ما به کار گرفته اند، افزود: هویت زدایی مهم ترین هدفی است که دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال آن هستند.

 

وی با اشاره به این که کانون های مساجد بستر لازم برای تعمیق باورهای دینی در نسل جوان را فراهم خواهد کرد، ادامه داد: ترویج فرهنگ ناب اسلامی و تقویت حضور جوانان به سوی مساجد از اهداف این کانون ها در سطح استان است.

 

جاودانی با اعلام این که ابتکارات و خلاقیت های نو و جدید بچه مسجدی ها در اختتامیه اوقات فراغت کانون های مساجد معرفی و برای بهره گیری در دستور کار قرار می گیرد، افزود: برنامه اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید از جاذبه بالایی برای جهت دهی به فکر نسل جوان و خلق نوآوری، برخوردار باشد.

 

وی با اشاره به امکانات فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی مازندران نظیر مجتمع های فرهنگی در ادارت تابعه، خاطرنشان کرد: کانون های مساجد می توانند از امکانات و فضای این مجتمع های فرهنگی و هنری در شهرستان ها برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت  استفاده کنند.

 

جاودانی با اشاره به همکاری قابل توجه هنرمندان مازندران با کانون های مساجد، گفت: هنر هنرمندان حوزه مساجد باید منطبق بر اصول دینی و قرآنی باشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات