۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۶۶۱۰۲
سخنران حرم مطهر رضوی:

پیروی از سبک زندگی ائمه اطهار لازمه شیعه بودن است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع)، قبول ولایت ایشان را زمانی صحیح و مورد قبول دانست که سبک زندگی شیعیان شبیه سبک زندگی ائمه اطهار(ع) باشد.
سبک زندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدسلیمانی، سخنران حرم مطهر رضوی در سلسله جلسات پرسش و پاسخ «پرسمان دینی» با موضوع مهدویت که شب گذشته در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: قبول ولایت و ولایت مداری تنها به زبان و حرف نیست بلکه شیعه واقعی و مطیع ولایت دارای دو مشخصه رفتاری است که یکی از آن ها تشابه است به این معنی که کسی که ولایت علی بن ابی طالب(ع) را قبول کرده­ و باید کردار و رفتار و گفتارش نزدیک به گفتار و رفتار ائمه اطهار(ع) باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مشخصه دیگر شیعه واقعی تبعیت از فرامین و دستورات ائمه اطهار(ع) است؛ چطور ممکن است کسی ولایت دیگری را برخود بپذیرد و لی از دستورات و فرمان ­های او سرپیچی کند.

 

حجت الاسلام سیدسلیمانی تصریح کرد: در صورتی که که شیعیان این دو ویژگی را بتوانند در خود تقویت کنند، آن گاه ولایت معصومین(ع) را با جان و دل قبول می کنند و در آن زمان است.

 

وی افزود: ولایت امیرمؤمنان علی ابن ابیطالب(ع) دژ و حصار محکمی است که هر کس داخل قلعه و حصار آن شود، از عذاب الهی در امان است.

 

حجت الاسلام سیدسلیمانی در ادامه افزود: زمانی که انسان غرق در ولایت شود، ائمه اطهار(ع) نیز از او راضی خواهند بود و طبق آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ»، به دلیل رضایت ائمه اطهار(ع)، رسول خدا(ص) از او راضی خواهد بود و به طبع خداوند هم از این بنده راضی است و چه سعادتی بالاتر از این که خداوند از انسان راضی باشد و این نعمت نشان می­دهد رضایت خدا در رضایت ائمه اطهار(ع) است./930/پ203/ب5 

 

ارسال نظرات