۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۶۶۱۱۳
کارشناس فرهنگی حرم حضرت معصومه:

برنامه‌های ماهواره‌ای درصدد ترویج محبت‌های انحرافی هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه در اثر تغییر سبک زندگی و تماشای ماهواره و برنامه‌های نامناسب رسانه‌ای، دشمن سعی دارد محبت به چیزهای گوناگون از جمله محبت به مال، نفس و مفاسد اخلاقی را در وجود نسل جدید بکارد.
تأثيرات ماهواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم یزدان پناه، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) بابیان این‌که داشتن محبت ظاهری به اهل‌بیت(ع) خوب است؛ ولی نمی‌تواند انسان را به مقصد اصلی برساند، گفت: آنچه انسان را به سرمنزل مقصود می‌رساند محبت عملی به این بزرگواران است.

 

وی افزود: عده‌ای اسلام و شیعه بودن را در گرو محبت ظاهری می‌دانند و فکر می‌کنند ارادت و محبت قلبی انسان کافی است درحالی‌که در قرآن کریم بیان‌ شده است که اسلام آوردن به معنای پذیرش ظاهری نیست؛ بلکه در تسلیم قلبی و ایمان عملی ریشه دارد و در مورد اهل‌بیت(ع) هم که حلقه اتصال به اسلام ناب محمدی هستند شرایط به همین شکل است.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این‌که انسان بر هر چیزی که محبت پیدا می‌کند، اگر این محبت خالصانه باشد انسان در مسیر همان محبت حرکت می‌کند، تصریح کرد: همه انواع محبت خوبی نیستند گاهی انسان محبت چیزهایی و یا کسانی را کسب می‌کند که انسان را در مسیر شیطان راهنمایی می‌کنند و این‌گونه محبت‌ها نه‌تنها ارزشمند نیست؛ بلکه انسان را در مسیر خلاف جهت مسیر اصلی هدایت و رهنمون می‌کند.

 

خانم یزدان پناه اظهار کرد: ما باید از همان ابتدا محبت به اهل‌بیت(ع) را در قلب فرزندان خود پرورش دهیم و قلب آن‌ها را آکنده از عشق و محبت به خداوند کنیم و با این محبت را با اعمال خود به کودکانمان بیاموزیم تا آنها به این محبت پایبندی عملی پیدا کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که متأسفانه در اثر تغییر سبک زندگی و تماشای ماهواره و برنامه‌های نامناسب رسانه‌ای به‌جای محبت به اهل‌بیت(ع) دشمن سعی دارد محبت به چیزهای گوناگون از جمله محبت به مال، نفس و مفاسد اخلاقی را در وجود آنها بکارد، افزود: اگر ما نسبت به این توطئه‌های دشمن بی‌تفاوت باشیم دشمن برای همیشه جوانان ما را در منجلابی از گناه غرق کرده و برای همیشه فرزندانمان را از ما خواهد گرفت.

 

یزدان پناه با بیان این‌که مادران باید از همان ابتدا تربیت کودکان خود را جدی گرفته و به این نکته توجه کنند که مهم‌ترین سرمایه آنها فرزندانشان هستند و نباید بگذارند به بهانه‌های مختلف از جمله اشتغال، تحصیل و سایر موارد دشمن فرزندانشان را از آنها بگیرد.

 

وی یادآور شد: اگر محبت الهی در قلب فرزندان ما نهادینه شود، برای همیشه آنها بیمه خواهند شد؛ اما اگر قلبشان از محبت به حضرت دوست خالی باشد، نمی‌توانیم به آینده آنها دل‌خوش کنیم؛ چون در گرداب و طوفان سهمگین گناه در جامعه امروز حفظ جوانان بدون اعتقادات مذهبی خاص کاری بس دشوار و در بعضی از موارد حتی غیرممکن است./837/پ203/س

ارسال نظرات