۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۶۶۱۶۸
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

روحانیت از شیوه‌های نو برای جذب نسل جدید استفاده کند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در دعوت مردم به سوی دین باید با هر کس به شیوه و روش خاص او صحبت شود و امروز روحانیت باید روش و شیوه‌ای برای جلب نسل نو داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي رييس ستاد اقامه نماز کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین، محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، ظهر امروز در همایش روحانیت، قضا و قرآن که در مجموعه فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: تبلیغات موجود در مورد تفسیر قرآن کیفیت بالایی ندارد و باید تحولی در تفسیرها صورت گرفته و سهم قرآن و نهج البلاغه زیاد شود.

 

وی افزود: باید برای هر قشری یک تفسیر خاص نوشته شود ما علما باید بر اساس نیازهای جامعه تفسیر نوشته و قرآن را از مهجوریت خارج کنیم، مهجوریت قرآن بیش از مظلومیت اهل بیت(ع) است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به ذکر بودن قرآن و نماز عنوان کرد: وقتی گفته می‌شود قرآن و نماز ذکر است ما علما باید این را به گونه‌ای برای عموم مردم بیان کنیم که به خوبی مسأله ذکر بودن قرآن و نماز را درک کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به واجبات فراموش شده، اظهار داشت: زکات از جلمه واجبات فراموش شده است که باید درباره آن بسیار کار شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: در دعوت مردم به سوی دین باید با هر کس به شیوه و روش خاص او صحبت شود، امروز روحانیت باید روش و شیوه‌ای برای جلب نسل نو داشته باشد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور ابراز کرد: علما باید در تفسیر قرآن کریم آنچه را که مورد نیاز مردم است به صورت حداقلی، مفید، مستند و کاربردی به مردم ارائه دهند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات