۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۶۶۲۷۰
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

امام خمینی بزرگترین منادی وحدت در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: مسأله وحدت بسیار مورد تأکید دین مبین اسلام و آیات الهی است و با وحدت و همبستگی می توان راه٬ روش و سیره رسول خدا(ص) که همان تقریب رسالت الهی است را به خوبی انجام داد.
رييس مرکز بزرگ اسلامي شمال کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام علی خیرخواه، رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور امروز ظهر امروز در همایش بزرگداشت نقش روحانیت در وحدت اسلامی در گنبدکاووس از امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین منادی وحدت در جهان اسلام یاد کرد و گفت: به حتم ادامه راه و خط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بهترین راه وحدت و همدلی در جامعه اسلامی است.

 

وی با بیان این که در پرتو و سایه وحدت است که اتحاد و انسجام بین همه مسلمانان ایجاد می شود٬ افزود: مسأله وحدت بسیار مورد تأکید دین مبین اسلام و آیات الهی است و با وحدت و همبستگی می توان راه٬ روش و سیره رسول خدا(ص) که همان تقریب رسالت الهی است را به خوبی انجام داد.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با تأکید بر این که همه مسلمانان در جهان در یک وحدت و ید واحده که گفته و خواسته قرآن است٬ به دنبال ترویج٬ تبلیغ و اجرای اسلام باشند٬ خاطرنشان کرد: وحدت و همبستگی مسلمانان باید در همه زمانها وارد عرصه اجتماعی شود و محدود به یک زمان نباشد.

 

حجت الاسلام خیرخواه با تأکید بر این که امروز امت اسلامی باید ادامه دهنده سیره نبوی باشند٬ اضافه کرد: امروز همه مسلمانان باید در سایه سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) گام بردارند و از توطئه افکنی دشمنان اسلامی جلوگیری کنند.

 

وی٬ وحدت و همدلی را مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان برای رسیدن به موفقیت٬ یکتاپرستی و یکپارچگی٬ باید وحدت٬ انسجام٬ انس و الفت را بین جوامع اسلامی ترویج دهند و به تعبیر قرآن امتی واحده تشکیل دهند.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور٬ با بیان این که دامن زدن به مسائل قومی٬ مذهبی از سوی هر تفکری پذیرفته نیست٬ اضافه کرد: امروز مهمترین تلاش دشمنان اسلام خاموش کردن چراغ نورانی اسلام ناب در جهان است.

 

حجت الاسلام خیرخواه٬ وحدت و همدلی امروز مسلمانان را مدیون رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و با بیان این که پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نمونه بارز وحدت و یکپارچگی ملت ایران است٬ اضافه کرد: امروز ایران اسلامی با وحدت کلمه قله های پیشرفت و تعالی را فتح کرده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که استکبار جهانی با حمایت از گروه های تکفیری و سلفی در صدد ضربه زدن به این عقاید ناب اسلام است٬ گفت: امروز همه هجمه های نظامی و فرهنگی دشمن به سوی عقاید و اصول مسلمانان نشانهگیری شده است.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به این که امروز دشمنان نظام اسلامی برای تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی دست به هر جنایتی می زنند٬ ادامه داد: حمایت از گروه های تروریستی به منظور ایجاد تفرقه یکی از برنامه های دشمنان است.

 

حجت الاسلام خیرخواه٬ طالبان٬ داعش و النصره را گروه های تروریستی مورد حمایت مستقیم غرب در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: این گروه ها با هدف اسلام هراسی و همچنین ایجاد تفرقه و اختلاف میان مذاهب مختلف به وجود آمدند.

 

وی با تأکید براین که امت اسلامی باید امروز هوشیارانه توطئه های دشمنان را رصد کنند٬ افزود: امروز جامعه بزرگ اسلامی نیازمند یک امت واحده برای مقابله با هجمه های سنگین دشمنان اسلام است.

 

خیرخواه با انتقاد شدید از رفتار شیوخ آل‌سعود تصریح کرد: امروز داعیه‌داران اسلام و به اصطلاح خادمان حرمین شریفین به جای جنگیدن و محاربه با رژیم غاصب و خون‌خوار صهیونیستی به جان مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع یمن افتادند و بدون شک این جنایات در منطقه بخشی از سناریوی عریض و طویل تفرقه‌افکنی میان مسلمانان است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات