۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۶۶۳۶۱
استاد حوزه علمیه قم:

مراجعه به ولی‌فقیه نشانه پذیرش ولایت الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که مراجعه به ولی‌فقیه نشانه پذیرش ولایت الهی و ولایت ائمه اطهار(ع) است، گفت: اگر انسان در اختلافات و مشکلات خود به‌جای فقیه و ائمه به دیگری مراجعه کند گمراه شده و در مسیر پذیرش ولایت طاغوت قرار گرفته است.
حاج ابوالقاسمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، در میان نماز ظهر و عصر در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که مراجعه به ولی‌فقیه نشانه پذیرش ولایت الهی و ولایت ائمه (ع) است، گفت: اگر انسان در اختلافات و مشکلات خود به‌جای فقیه و ائمه به دیگری مراجعه کند گمراه بوده و در مسیر پذیرش ولایت طاغوت قرار گرفته است.

 

وی افزود: در آیه 60 سوره نساء ویژگی گمراهان و انسان‌های پیرو طاغوت بیان ‌شده است که در این آیه آمده گمراه کسی است که در اختلافات خود به‌جای مراجعه به خداوند و نایبان او در روی زمین به طاغوت مراجعه کرده و چاره مشکلات خود را از او می‌خواهد.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: در روایتی از مقبوله عمر بن حنظله که برای بیان اثبات ولایت‌فقیه آمده نیز همین موضوع ذکرشده و از ائمه (ع) نقل‌شده است که وقتی اختلاف به سراغ شما روی آورد به راویان حدیث ما (فقها) رجوع کرده و چاره را از آنها بخواهید که ما آنها را حکم خویش بر شما قرار داده‌ایم و هر کس به‌جای آنها و ما اهل‌بیت (ع) به سراغ دیگری برود گمراه است و در مسیر ولایت طاغوت قرارگرفته است.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم ادامه داد: همچنین در همین مورد از حضرت علی (ع) روایتی بیان‌شده که ایشان فرموده‌اند که «هر حکمی که حکمش به ‌غیر از ما اهل‌بیت (ع) مستند باشد طاغوت است و مراجعه به طاغوت حرام است».

 

وی به شأن نزول آیه 60 سوره نساء اشاره کرد و افزود: این آیه زمانی بیان شد که میان یکی از اهل کتاب و مسلمانان اختلاف افتاد و مرد غیرمسلمان چون حضرت رسول (ع) امین بودند حکمیت ایشان را پذیرفت ولی مسلمان منافق برای این‌که بتواند به نفع خود رأی به دست آورد یکی از علمای اهل کتاب را انتخاب کرد تا به این وسیله بتواند با دادن رشوه به او رأی را به نفع خودش بگیرد که این آیه نازل شد.

 

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که این آیه به ما نشان می‌دهد که در اختلافات خود تنها باید به اهل‌بیت (ع) و نمایندگان آنها مراجعه کنیم زیرا مراجعه به غیر به معنای پذیرش ولایت طاغوت و خروج از ولایت الهی بوده و اضافه بر این‌که این کار نوعی گمراهی آشکار است و خود نوعی نفاق بسیار بزرگ در جامعه اسلامی محسوب می‌شود./837/پ202/ی

ارسال نظرات