۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۶۶۳۶۷
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

آیت‌الله جوادی آملی عارفی انقلابی، فداکار و متواضع است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عارف کسی است که عرفان در وجود او تجسم یافته باشد، حضرت آیت‌الله جوادی آملی از همین عرفا است که صفاتی چون تواضع، صفا، اخلاص، علم، ادب، از خودگذشتگی و انقلابی بودن در ایشان می‌درخشد.
احمدي حجت‌الاسلام احمد احمدي حجت الاسلام و المسلمين احمد احمدي
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها، پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش طبیب روحانی در تجلیل از مقام علمی و اخلاقی آیت‌الله جوادی آملی، که در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: بر اساس بیان ارسطو انسان برای درک اخلاق باید سراغ انسان‌های اخلاقی بود زیرا آنچه را که به صورت کلی در مفاهیم گفته می‌شود به شکل عینی مشاهده خواهد کرد.

 

رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها افزود: قرآن کریم عموما به دنبال ذکر مفاهیم و مطالب نمونه‌ و مثال‌ها را به تصویر می‌کشد زیرا این نمونه‌ها در قرآن بسیار خوب مفاهیم را در ذهن انسان جاسازی می‌کند.

 

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه عنوان کرد: خوبی آن است که در وجود کسی تجسم یافته باشد هر چه خوبی و عرفان تعریف شود تا مردم آن را در وجود کسی نبیند به خوبی تاثیرگزار نخواهد بود.

 

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به عارف تجسم یافته، بیان داشت: عارف کسی است که عرفان در وجود او تجسم یافته باشد، انسان از خواندن شرح حال یک عارف و مرد خدا بیشتر تحت تاثر قرار می‌گیرد تا این که چندین کتاب فلسفی یا عرفانی بخواند.

 

وی افزود: حضرت آیت‌الله جوادی آملی از همین عرفا است که صفاتی چون تواضع، صفا، اخلاص، علم، ادب، از خودگذشتگی و انقلابی بودن در ایشان می‌درخشد.

 

رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها، در ادامه اظهار داشت: اقدام به تفسیر بعد از علامه طباطبایی کاری بود که بسیاری از علما به سمت آن نمی‌رفتند اما آیت‌الله جوادی آملی تفسیر را در حوزه‌ها احیا کرد.

 

این عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی افزود: ایشان مدیریتی راه انداخته که درس‌های او همه پیاده می‌شود و به لحاظ احاطه‌ای که به مسائل و مبانی دینی داشتند وارد عرفان و تفسیر شده که صدها جلد کتابهای مبنایی عمیق در مباحث فلسفی، عرفان نظری و عملی و مباحث فقهی از ایشان تقریر شده است این توفیقی است که خداوند به کمتر کسی عطا می‌کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند به آیت الله جوادی آملی توفیق داده که مکتبی را راه انداخته و هزاران طلبه فاضل در حد اجتهاد تربیت کند که در داخل و خارج ایران مکتب اسلام را بدون افراط و تفریط ترویج دهند./807/پ202/ج

 

ارسال نظرات