۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۶۶۴۴۴
فرمانده قرارگاه قرب کوثر در اردبیل:

محرومیت زدایی در ساخت مساجد جزء اولویت‌ها باشد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده قرارگاه قرب کوثر با اشاره به لزوم محرومیت زدایی در بحث مساجد در مناطق محروم، گفت: تلاش کنیم تا این سنگر ارزش‌مدار بیش از این حفظ شود.
سردار حزني، فرمانده قرارگاه قرب کوثر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سردار سید ضیاءالدین حزنی، فرمانده قرارگاه قرب کوثر، عصر امروز در همایش خیرین مسجدساز و طرح های محرومیت زدایی در سالن ولایت اردبیل، با اشاره به اهمیت گسترش مساجد و برنامه های متنوع فرهنگی در آن، خاطرنشان کرد: محرومیت‌زدایی در همه حوزه‌ها به ویژه ساخت مسجد در مناطق محروم جزء اولویت‌های اساسی است که باید تلاش کنیم تا این سنگر ارزش‌مدار بیش از این حفظ شود.

 

وی با بیان اینکه بیشتر مساجد کشورمان در ماه مبارک رمضان، محرم و صفر باز است و در سایر ایام این مساجد به غیر از نمازهای جماعت تعطیل هستند، افزود: اوج مظلومیت شیعه در این است که با داشتن 240 میلیون جمعیت در دنیا که بیشترین آن در ایران،‌ عراق، ترکیه و پاکستان هستند، فضاهای مسجد محدود و اندک است.

 

سردار حزنی، با بیان اینکه تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر کشورمان دارای 2 هزار و 10 مسجد است که فقیرترین شهر محسوب می‌شود، گفت: به ازای هر 4 هزار و 250 نفر تهرانی یک مسجد وجود دارد به طوری که خراسان رضوی بیشترین مسجد و ایلام کمترین مسجد را در بین استان‌های کشور داراست.

 

وی با بیان اینکه در کشور در حال حاضر 70 هزار مسجد وجود دارد، افزود: 60 هزار مسجد شامل حسینیه، فاطمیه، زینبیه، مهدیه در مناطق شیعیان وجود دارد و 10 هزار مسجد نیز مربوط به اهل سنت است.

 

فرمانده قرارگاه قرب کوثر، افزود: در استان اردبیل نیز ما با کمبود مساجد روبه‌رو هستیم به طوری که این استان با داشتن 10 شهرستان، 26 شهر، 29 بخش و یک‌هزار و 33 روستا تنها دارای یک‌هزار و 487 مسجد است.

 

فرمانده قرارگاه قرب کوثر با اشاره به عملکرد قرارگاه محرومیت‌زدایی و قرب کوثر در کشور در ساخت مسجد تصریح کرد: ما تاکنون با همراهی خیران و افراد نیکوکار بیش از 4 هزار و 580 مسجد را اجرایی و عملیاتی کرده‌ایم.

 

فرمانده قرارگاه قرب کوثر گفت: در استان اردبیل نیز به همت این قرارگاه 127 پروژه اجرا شده که شامل 46 مسجد، 40 غسالخانه، یک مکان ورزشی رو باز، یک خانه عالم، 12 خانه بهداشت و یک کتابخانه بوده که تحویل بهره‌برداران شده است.

 

وی با ابراز تاسف از ساخت مسجد از سوی سازندگان کشور عربستان، قطر و امارات به عنوان سه کشور مزدور منطقه، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تا این کشورها بخواهند در جمهوری اسلامی ایران با شیوه معماری خود مسجد بسازند.

 

سردار حزنی از خیران مسجد ساز در استان خواست تا ساخت مساجد در مناطق روستایی و محروم را به عنوان یک اولویت مد نظر قرار دهند./937/پ202/ب4 

ارسال نظرات