۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۶۶۶۶۰
مبلغ حوزه علمیه قم:

رفع مشکلات فضای مجازی در گرو کسب معرفت است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه قم یکی از راه حل های رفع مشکلات فضای مجازی را تقوا، توحید و معرفت شناسی دانست و گفت: اگر معرفت‌شناسی در جامعه تقویت شود مشکلات فضای مجازی هم برطرف خواهد شد.
حجت الاسلام محمدكهوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدکهوند، مبلغ حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در همایش ائمه جماعات و اساتید حوزه‌های علمیه منطقه کاشان در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت سپاه کاشان گفت: امروز تنها کاری که برای فضای مجازی در کشور انجام شده، این است که ابزارهایی را که ترویج فضای مجازی را بر عهده دارند در دسترس همه قرارگرفته است.

 

وی فضای اینترنت و فضای مجازی را خطرناک تر از ماهواره و شبکه های ماهواره ای دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 47 هزار کانال تلویزیونی در فضای اینترنت قابل دسترسی است که چنین امکانی  را دیش های ماهواره ای ندارند.

 

به گفته وی، در فضای اینترنت افزون بر دسترسی به این تعداد کانال تلویزیونی، بازی ها، انیمیشن ها و شبکه های اجتماعی این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است تا وقت بیشتری را برای فضای اینترنت هزینه کنند.

 

حجت الاسلام کهوند یادآور شد: امروزه به غیر از استفاده از اینترنت توسط دستگاه های رایانه، گوشی های تلفن همراه هوشمند  وارد زندگی اجتماعی شده است تا استفاده از اینترنت در همه جا و هر مکانی امکان پذیر شده و از صبح تا شب زندگی روزمره ما اینجا و در این گوشی های همراه سپری شود.

 

این مبلغ حوزه علمیه قم یادآورشد: پرداخت قبوض، دریافت و پرداخت های بانکی و بین بانکی، خرید از فروشگاه های اینترنتی، ایمیل و عکس خانوادگی و هزار و یک کار دیگر زندگی روزمره ما اینجا و در این گوشی های همراه همه جا در دسترس است.

 

حجت الاسلام کهوند در ادامه با اشاره به این‌که من امروز در این همایش وقتی کتابی را دست آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان دیدم افسوس خوردم که چرا باید گوشی های همراه هوشمند امروز جای کتاب را در دست ما بگیرد و کتاب به وادی فراموشی سپرده شود و تمام اطلاعات و آگاهی خود را از گوشی های همراه و تبلت و لب تاپ بگیریم.

 

به گفته وی، امروز همه شده ایم آیت الله لب تابی و استاد در کلاس درس آیت الله گوگلی شده و جواب اطلاعات خود را با  نوشتن دبلیو دبلیو گوگل دات کام دریافت می کند.

 

این مبلغ حوزه علمیه قم یادآور شد: اکنون که همه چیز ما در دنیای مجازی و اینترنت خلاصه شده است، چرا دشمن که ظالمانه ترین تحریم ها را بر علیه میهن اسلامی به کار گرفته است چرا ما را در فضای مجازی و اینترنت تحریم نکرده است.

 

وی افزود: باید ببینیم علت چیست که دشمن ما را در زمینه نفت و اقتصاد، سیاست و ورزش و در هر چیزی که فکرش را بکنید تحریم می کند اما نوبت به فضای مجازی که می رسد تحریم نمی کند.

 

این مبلغ حوزه علمیه قم با اشاره به جمله  تکراری اوباما رییس جمهور آمریکا که فلج کننده ترین تحریم را علیه ایران به کار گرفته ایم، گفت: چرا ایران در فضای مجازی و اینترنت که خبرگزاری ها، بانک ها، ایمیل ها، شبکه های اجتماعی و دولت الکترونیک را با این همه ترافیک در بر می‌گیرد که در صورت قطع شدن نظام اجتماعی کشور را مختل می‌کند ما را تحریم نمی‌کند.

 

حجت الاسلام کهوند گفت: جواب همه این سؤال‌ها این است که آنها می‌خواهند در فضای اینترنت به تمامی اطلاعات محرمانه و غیر محرمانه ما دسترسی داشته باشند تا از آن بر علیه خود ما استفاده کنند، از این رو اگر ما را در اینترنت تحریم کنند، خود تحریم آنها است و خودشان را تحریم کرده‌اند.

 

این مبلغ حوزه علمیه قم، یکی از راه حل های رفع مشکلات فضای مجازی را تقوا، توحید و معرفت شناسی دانست و گفت: اگر معرفت‌شناسی در جامعه تقویت شود مشکلات فضای مجازی هم برطرف خواهد شد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات