۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۶۶۷۶۱
حجت‌الاسلام آقاتهرانی:

خطر اشرافی گری جامعه را تهدید می کند/ مردم را با عمل خود به اقتصاد مقاومتی دعوت کنیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطر اشرافی‌گری که جامعه اسلامی ایران را به شدت تهدید می‌کند، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در این زمینه به مسؤولان هشدار داده‌اند و ما باید با اعمال و رفتار خود مردم را به اقتصاد مقاومتی دعوت کنیم.
حجت الاسلام آقاتهراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی غرب، گفت: در آن زمانها برخی به جای تهاجم از توافق فرهنگی سخن گفتند و وقتی غربی‌ها گفتند تهاجم کردیم، غرب‌زده‌ها گفتند تهاجم شد.
 
وی افزود: چندی بعد رهبر معظم انقلاب گفتند شبیخون فرهنگی در پیش است کاری انجام نشد و جدی نگرفتیم و بعد هم از ناتوی فرهنگی سخن گفتند و باز هم جدی نگرفتیم، غربی‌ها با شرقی‌ها یکی شدند تا بتوانند فرهنگ اسلامی را تخریب کنند، تا به اینجا رسیدیم که رخنه فرهنگی صورت گرفته است.
 
تحریف مبانی فکری نظام و امام اقدام جدید دشمن
نماینده مجلس شورای اسلامی در تبیین رخنه با بیان این‌که وقتی آب از لوله ترکیده زیر ساختمان بیفتد آرام آرام زیر بنا و پی می‌رود و پایه ساختمان یکدفعه پایین می‌آید، گفت: یکی از کارهایی که اخیرا دشمن شروع کرده آن است که اول بیایند مبانی فکری نظام و بیانات امام راحل را تحریف کنند.
 
وی ادامه داد: آنها می‌خواهند تا می‌توانند تاریخ و مبانی نظام را تحریف کنند و کاری صورت دهند که بنیانگذار انقلاب و نظام وقتی تلاشی را انجام داد طوری دیگر جلوه دهند که کاری دیگر انجام شده است و اصلا بگویند کاری که او می‌خواست انجام دهد همین است که ما می‌گوییم و این نکته جدی است.
 
حجت‌الاسلام آقا تهرانی با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری در این زمینه‌، تصریح کرد: حضرت آقا چند وقتی است درباره تحریف‌هایی که نسبت به بیانات امام راحل می‌شود و می‌خواهند امام را طور دیگر جلوه دهند و بگویند اهداف انقلاب ایران این نیست، هشدار می‌دهند.
 
استاد اخلاق مجلس تأکید کرد: امام آمده بود تا حکومتی اسلامی را بنا نهد تا مقدمه ظهور امام زمان(ع) باشد اما در گفته‌های برخی چنین اقدامی اصلا نیست؛ وقتی حضرت آقا می‌فرمایند که امام را از صحیفه و وصیت‌نامه ایشان بشناسیم به آن معنا است که برخی حرف‌های دیگری می‌زنند و امام را به گونه دیگری نشان می‌دهند.
 
ضرورت پرهیز مسؤولان از زندگی اشرافی‌گری
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی که بر خطر تحریف شخصیت امام راحل و لزوم بازخوانی مبانی و اصول ایشان تأکید و یکی از این اصول را حمایت جدی از محرومان و مستضعفان و مبارزه با کوی کاخ نشینی و اشرافی‌گری مطرح کردند، گفت: فرهنگ تهاجم غرب بر بستر اشرافیت آمده است.
 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی گفت: بحث‌های ارزشی دارای ابعاد مثبت و منفی است که بعد منفی آن با اشخاص و افراد ارتباط دارد، گاهی تفاوت موقعیت‌ها بحث را عوض می‌کند، کسی که تا دیروز هیچ مسؤولیتی نداشته است، در هر شرایطی زندگی می‌کند اما وقتی در جامعه اسلامی مسؤولیتی پیدا کرد، حکم او به عنوان ثانوی تغییر می‌کند و وقتی مسؤولیت می‌پذیرد، باید ملاحظه کند و زندگی اشرافی را برای خود ترتیب ندهد.
 
نماینده مجلس با بیان این‌که ملت ایران امروز در برابر آمریکا و فشارهای اقتصادی آنها قرار دارد که به بهانه‌های مختلف تحریم کرده‌اند و به دنبال آن هستند ما را به زانو درآورند، ابراز کرد: از همه بدتر آن است که ما را به طرف زندگی خودشان یعنی مصرف‌گرایی بکشانند و ما کم بیاوریم و بعد اصل نظام را زیر سؤال ببرند.
 
وی گفت: حضرت آقا مجلس و دولت را به اقتصاد مقاومتی امر کرده‌اند و الآن وقت اقتصاد مقاومتی است، باید از اسراف، زیاده‌روی، زیاده‌خواهی، ویژه‌خوری و یژه‌خواهی بپرهیزیم و این اقدام در چنین موقعیتی یک وظیفه است نه این‌که بگوییم ما همه این کارها را می‌کنیم و می‌خواهیم زندگی کنیم و وقتی کم بیاوریم بگوییم مشکل تحریم‌ها است و ما کوتاه می‌آییم تا مشکل حل شود.
 
مردم را با عمل خود به اقتصاد مقاومتی دعوت کنیم
حجت‌الاسلام آقاتهرانی تصریح کرد: طرح و لایحه در مجلس و دولت باید مقاومتی تصویب شود، تشریفات را کم کرده و مردم را با اعمال و رفتارمان به اقتصاد مقاومتی دعوت کنیم، نباید همه چیز را با انرژی هسته‌ای گره بزنیم و این‌گونه تداعی کنیم که همه گرفتاری‌های ما در این نکته است و علی الدوام مردم را از تحریم بترسانیم که هرگز این‌گونه نیست.
 
وی با بیان این‌که ما ملت روزه هستیم و حاضر نیستیم عزت اسلامی خود را زیر پا بگذاریم، هرچند باید حق خود را بگیریم، گفت: در حال حاضر مشکل اصلی دنیا آن است که می‌گفتند با به زانو درآوردن ایران، خاورمیانه را ذلیل می‌کنیم، اما الآن می‌گویند اینها در عراق و یمن حکومت می‌کنند و قلب همه جوانان دنیا با ایران اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری است و واقعا اینگونه است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هرگز نباید آتو دست دشمن دهیم، تأکید کرد: اگر در شرایط عادی زندگی می‌کردیم شاید برخی سبک زندگی‌ها مشکل نبود و حساسیتی به آن نشان نمی‌دادیم، اما در موقعیت خاص باید این نکات را در نظر بگیریم، مردم نباید تحت فشار قرار بگیرند، اما گره زدن اقتصاد به هسته‌ای و هسته‌ای به اقتصاد از ابتدا کار درستی نبود./920/پ201/ش
ارسال نظرات