۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۶۷۵۰۹
استاد حوزه و دانشگاه:

مسجد ظرفیت مناسبی برای ارتقای فرهنگ و معنویت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که بهره گیری از ظرفیت های مسجد بهترین فرصت برای ارتقای فرهنگی و معنوی جامعه است، گفت: باید احساسی را در جامعه ایجاد کنیم که مسجد کمبودهای درونی، فرهنگی و معنوی را جبران کرده و انسان را به اوج می رساند.
کانون هاي مساجد

حجت الاسلام حسین کلهر، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به کارکردها و اهمیت بهره گیری از ظرفیت های مسجد، گفت: جهت شادابی و پویاتر کردن مساجد باید محیط شناسی صورت گرفته که بیشترین مخاطبان را چه کسانی تشکیل می دهند.


وی با اشاره به این که مخاطبان مساجد باید به گروه های خاصی تبدیل شوند که جذب هر قشری اقدام لازم خود را دارد، بیان داشت: اقدامات ارزشمندی باید صورت گیرد تا جوانان را تشنه حضور در مساجد کنیم.


حجت الاسلام کلهر با تاکید بر این که بهره گیری از ظرفیت های مسجد بهترین فرصت برای ارتقای فرهنگی و معنوی جامعه است، افزود: باید احساسی را در جامعه ایجاد کنیم که مسجد کمبودهای درونی، فرهنگی و معنوی را جبران کرده و انسان را به اوج می رساند.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: فرهنگ وقف باید در میان آحاد مردم جاافتاده تا چیزی را برای مسجد وقف کنند که این امر نیازمند فرهنگ سازی شایسته است.


وی با بیان این که اخلاص کامل برای فعالیت در همه زمینه های مسجد شرط است، گفت: باید کسانی که به مساجد می آیند شناسایی شده و از ظرفیت های آنان استفاده شود.


حجت الاسلام کلهر با تاکید بر این که برنامه های فرهنگی ارزنده و خوبی باید در مساجد صورت گیرد، بیان داشت: کانال های ماهواره ای فارسی زبان بر علیه اسلام و تشیع فعالیت دارند که باید اهتمام ارزنده ای در راستای ترویج اسلام ناب محمدی صورت گیرد.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که باید خود مردم را در برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد دخیل کرده و کارگروه هایی در عرصه های مختلف ایجاد شود، تصریح کرد: از کارکردهای مساجد باید استفاده شایسته ای صورت گرفته و با ایجاد کارگروه های مختلف در زمینه حمایت از نیازمندان و مستمندان اقدام شود.


وی ادامه داد: کارکردن در مسجد اقدامی برخواسته از دل و عشق است که اگر فردی عاشق کار خود باشد به حد اعلایی از آن کار می رسد.


حجت الاسلام کلهر با بیان این که قرآن کتاب انسان ساز است که باید در مساجد به نحوی شایسته از آن بهره گیری شود، گفت: آحاد جامعه باید به این امر برسند که تحقق زندگی سعادتمندانه نیازمند بهره گیری از معارف قرآنی است.


استاد حوزه و دانشگاه در پایان، تصریح کرد: برنامه های فرهنگی در مساجد باید با توجه به فراخور سنی مخاطبان صورت گرفته و زمینه جذب آحاد مردم و جوانان را فراهم کند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات