۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۶۷۶۳۰
سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی:

علوم انسانی باید در خدمت حل مشکلات مردم و جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان این‌که علوم انسانی باید در خدمت حل مشکلات مردم و جامعه باشد، گفت: علوم اجتماعی و فناوری باید در کنار هم قرار داشته و در خدمت خلق خدا باشند.
علوم انساني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قبادی، سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در نشست تخصصی «علم و فناوری در جامعه با تأکید بر نقش علوم انسانی» که پیش از ظهر امروز در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد مرحوم صادق آینه وند گفت: مرحوم صاق آینه وند دانشمند و پدر تاریخ اسلام بود.

 

وی اظهار داشت: ویژگی دیگر مرحوم صادق آیینه‌وند این بود که آنچه خواننده بود شهود می‌کرد، دیدن نور با لمس نور متفاوت است و ایشان زیست مشترک با صدر اسلام پیدا کرده بود که سایه به سایه با معصومان و ائمه اطهار(ع) حرکت می‌کرد، تا آنجا که برای یک انسان که خلیفه خدا بر روی زمین مقدور است.

 

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به حضور مرحوم آیینه وند در بعثه رهبری در مکه، عنوان کرد: ایشان ایفای نقش مثبتی در بعثه داشتند و در آن سال ها به گونه ای در کوچه های مکه و مدینه راه می رفت که گویا در آنجا زیست کرده بود، او قدرت باز آفرینی شهود تاریخ اسلام را داشت که از امتیازات منحصر به فرد ایشان است.

 

قبادی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم و آیه «الله نور السماوات و الارض»، خاطرنشان کرد: مرحوم آیینه وند بدون انرژی بیرونی روشن بود، همانند انسانی که نور خداوند را دارد و خلیفه الله بر روی زمین است.

 

وی با بیان اینکه علوم انسانی باید در خدمت حل مشکلات مردم و جامعه باشد، خاطرنشان کرد: علوم اجتماعی و فناوری باید در کنار هم قرار داشته و در خدمت خلق خدا باشند.

 

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به اینکه پژوهشگاه علوم انسانی چهار نسل نیرو را در خود تربیت کرده است، گفت: این سازمان از جمله نهادهای نادری است که با وسعت رشته های گوناگونی که دارد، می‌تواند جهت خدمت به مردم در کنار علم و فناوری باشد./818/پ203/ح

ارسال نظرات