۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۶۷۹۲۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

انفاق و نیکوکاری از شاخصه های نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کسی مال خود را در راه خداوند متعال انفاق کند از ثواب بسیاری برخوردار است، گفت: انفاق و نیکوکاری از شاخصه های نظام اسلامی است که ثمرات گرانقدری دارد.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خیرین با بیان ای که حرکت در مسیر فعالیت های خیریه ثواب و برکات بسیاری دارد، گفت: انسان باید تلاش کند تا در این مسیر ارزشمند قدم های شایسته ای بردارد.


امام جمعه چمستان با اشاره به این که کسی مال خود را در راه خداوند متعال انفاق کند از ثواب بسیاری برخوردار است، بیان داشت: انفاق و نیکوکاری از شاخصه های نظام اسلامی است که ثمرات گرانقدری دارد.


وی با بیان این که در آموزه های دین مبین اسلام به امر خیر و نیکوکاری توجه شده است، افزود: احسان و نیکوکاری جزو عام ترین مفاهیم بوده که هر نوع افعال اختیاری از روی قصد، توجه و نیت خاص را در برمی گیرد.


حجت الاسلام جباری خاطرنشان کرد: اهمیت انفاق، خیرات و اهدای مال و ثروت آن قدر زیاد است که در کنار ایمان به خداوند متعال و رسول اکرم قرار گرفته است که باید اهتمام ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری وجود داشته باشد.


استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: انسان هایی که یک سری کارها را به سبب ارزشمند بودن آن و بالاتر از آن به خاطر خیر و منفعت به دیگران انجام می دهند پس از عملشان توقع و انتظار تشکر و سپاسگزاری را نداشته و نزد خداوند منان جایگاه ویژه ای دارند.


امام جمعه چمستان با بیان این که هر کسی نمی تواند در کار خیر و احسان قدم بگذارد، گفت: اهدای پول و سرمایه به ظاهر کار سخت و تلخی است ولی برای کسی که اهل نیکوکاری و انفاق باشد زیبا و شیرین است.


وی با اشاره به این که وابستگی به مال و اندوخته ها جزو غرایز آدمی است، بیان داشت: به گونه ای که مال گویا جزوی از انسان شده و با دادن آن بخشی از انسان می رود.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: اگر اهدای مال با نگاه و مقصد بلند و والا باشد آن وقت نه تنها جزیی از وجود بلکه همه وجود انسان هم فدا شود ارزشمند، شیرین و حلاوت بخش می شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات