۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱
کد خبر: ۲۶۷۹۹۲
ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه مجلس خبرگان رهبری:

تحقق عدالت مهم ترین شاخصه نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه مجلس خبرگان رهبری، ﻋﺪاﻟﺖ و اﺣﻘﺎق ﺣﻖ ﺑﺮ اﺳﺎس اﺣﮑﺎم ﻣﺘﻌﺎﻟﯽ اﺳﻼم را ﺷﺎﺧﺼﻪ ﺣﮑﻮﻣﺖ اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺮﺷﻤﺮد و گفت: اﻣﺮوز ﺑﺮﻗﺮاری ﻋﺪاﻟﺖ ﯾﮑﯽ از وظﺎﯾﻒ ﻣﮫﻢ دﺳﺘﮕﺎه ﻗﻀﺎ اﺳﺖ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﺴﺄﻟﻪ از اﺑﺘﺪای ﭘﯿﺮوزی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ ﺗﺎﮐﻨﻮن ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺟﺪی دﻧﺒﺎل ﺷﺪه اﺳﺖ.
عدالت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان چهارشنبه شب در دیدار رییس کل دادگستری استان، کار در قوه قضائیه و قضاوت را از نظر شرعی، عاقبت کار و موقعیت اجتماعی مهم خواند و اظهار داشت: رعایت عدالت و اخلاق مداری از مولفه های اساسی قضات بوده و باید بدانند که این سمت حساس و مهم، به عنوان یک امانت الهی به آنان سپرده شده است.

 

امام جمعه گرگان، اجرای عدالت را امانت الهی و مردمی خواند که در دستان قضات قرار دارد و به رییس کل دادگستری گلستان توصیه کرد که احقاق حق و شتاب در رسیدگی به پرونده های ورودی به دادگستری ها را بیش از پیش در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

 

وی به تبیین جایگاه مهم قضاوت پرداخت و گفت: قوه قضائیه و کار قضاوت هم از نظر شرعی و هم از نظر عاقبت کار و هم از نظر موقعیت اجتماعی در جایگاه مهمی قرار دارد و در بیان شرع مقدس اسلام مسؤولیتی که به عهده قاضی گذاشته می شود مهم و حساس است.

 

امام جمعه گرگان ﺑﺎ مهم ارزﯾﺎﺑﯽﮐﺮدن ﻣﺴﺄﻟﻪ ﻗﻀﺎوت در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ، ﮔﻔﺖ: ﻣﻮﺿﻮع ﻗﻀﺎوت در ﺗﺎرﯾﺦ اﺳﻼم ھﻤﻮاره ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ اﺋﻤﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﯿﻦ(ع) ﺑﻮده اﺳﺖ.

 

وی ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮاﯾﻦ ﮐﻪ ﻗﻀﺎت ﺗﻨﮫﺎ ﺑﺎﯾﺪ در ﭘﯽ اﺣﻘﺎق ﺣﻖ و اﺑﻄﺎل ﺑﺎطﻞ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﯾﮏ ﻗﺎﺿﯽ ﺷﻐﻞ ﺑﺴﯿﺎر ﺣﺴﺎﺳﯽ دارد و او ﺑﺎ ﺟﺎن، ﻣﺎل، ﻧﺎﻣﻮس و آﺑﺮوی ﻣﺮدم ﺳﺮوﮐﺎر دارد، ﭘﺲ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ ﺣﻘﯽ از ﻓﺮدی ﺿﺎﯾﻊ ﻧﺸﻮد.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ در ﮔﻠﺴﺘﺎن، ﻋﺪاﻟﺖ و اﺣﻘﺎق ﺣﻖ ﺑﺮ اﺳﺎس اﺣﮑﺎم ﻣﺘﻌﺎﻟﯽ اﺳﻼم را ﺷﺎﺧﺼﻪ ﺣﮑﻮﻣﺖ اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺮﺷﻤﺮد و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: اﻣﺮوز ﺑﺮﻗﺮاری ﻋﺪاﻟﺖ ﯾﮑﯽ از وظﺎﯾﻒ ﻣﮫﻢ دﺳﺘﮕﺎه ﻗﻀﺎ اﺳﺖ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﺴﺄﻟﻪ از اﺑﺘﺪای ﭘﯿﺮوزی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ ﺗﺎﮐﻨﻮن ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺟﺪی دﻧﺒﺎل ﺷﺪه اﺳﺖ.

 

آﯾﺖ ﷲ ﻧﻮرﻣﻔﯿﺪی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﺟﺎﯾﮕﺎه دﺳﺘﮕﺎه ﻗﻀﺎ در ﻧﻈﺎم ﻣﻘﺪس ﺟﻤﮫﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان اﻓﺰود: اﻣﺮوز دﺳﺘﮕﺎه ﻗﻀﺎﯾﯽ ﮐﺸﻮر وظﯿﻔﻪ ﺑﺮﻗﺮاری ﻋﺪاﻟﺖ را در ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺮﻋﮫﺪه دارد.

 

امام جمعه گرگان در ادامه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) نزدیک ماه رمضان مردم را نصیحت می کرد و آن ها را برای ورود به این ماه آماده می ساخت.

 

وی با بیان فلسفه گرسنگی در ماه میهمانی خدا خاطرنشان کرد: من معتقدم که ماه رمضان ما گرسنگی کشیدن است زیرا گرسنگی یکی از راه های تعالی انسان است و باعث می شود انسان با چشم دل خدای خود را ببیند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: میان عبادات و مناجات شبانه و کار صحیح روزانه ارتباط محکمی وجود دارد پس در ماه رمضان سعی کنیم چند قدم به سوی خداوند نزدیک تر شویم./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات