۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۶۸۰۲۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

خدا محوری نخستین وظیفه یک مبلغ در عرصه تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران، خداترسی و خدا محوری را نخستین وظیفه یک مبلغ در مسیر تبلیغ دانست و تصریح کرد: حرف اول و آخر یک مبلغ در این مسیر باید خدامحوری باشد.
بازديد مدير حوزه علميه مازندران از دفتر رسا در شمال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار گروه تبلیغی وصال یار منتظر، مهم ترین رسالت روحانیت بعد از تحصیل را تبلیغ دین دانست و گفت: خداوند متعال برای انبیاء بزرگترین رسالت را تبلیغ پیام وحی قرار داده است.

 

وی با اشاره به این که تبلیغ دین از یک سلسله اصولی برخوردار است که رعایت آن ضروری است، افزود: اگر این اصول مهم از سوی یک مبلغ مورد توجه قرار گیرد به حتم اثرگذاری تبلیغ را دو چندان خواهد کرد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، خداترسی و خدا محوری را نخستین وظیفه یک مبلغ در مسیر تبلیغ دانست و تصریح کرد: حرف اول و آخر یک مبلغ در این مسیر باید خدامحوری باشد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک مبلغ دینی نباید از هیچ کسی خوف و ترس داشته باشد، گفت: به حتم در عرصه تبلیغ دین موانع متعددی وجود دارد همان طور که در زمان پیامبر و ائمه معصومین(ع) این موانع و محدودیت ها وجود داشت، اما نباید خللی در تبلیغ دین ایجاد کند.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که حساب و کتاب یک مبلغ با خدا است و یک مبلغ نباید نگران این مسأله باشد، بیان داشت: یک مبلغ مطمئن باشد که اجر و پاداش کار خود را از خداوند متعال خواهد گرفت.

 

وی با بیان این که توجه به اخلاص و ذات اقدس الهی باید اولویت نخست یک مبلغ در عرصه تبلیغ دین باشد، خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات روحانیت در تاریخ این بوده که بدون هیچ چشم داشتی در عرصه تبلیغ دین قدم برداشته است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از فعالیت بیش صد نفر مبلغ در مدارس امین استان خبر داد و گفت: خوشبختانه فعالیت این مبلغان با استقبال مواجه شده و اثرگذاری مناسبی نیز داشته است.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که فلسفه اصلی حضور طلاب جوان و باانگیزه در مدارس تقویت بعد دینی و معنوی دانش آموزان است، تصریح کرد: هدف این است تا با همکاری این مبلغان و کمک خانواده ها از تضعیف مبانی دینی دانش آموزان جلوگیری شود.

 

وی از عدم توجه و غفلت برخی از مسؤولان فرهنگی کشور به مسائل دینی و فرهنگی گلایه کرد و گفت: متأسفانه این غفلت ها هزینه های سنگینی را به کشورمان وارد می کند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت ارتباط معنوی با دانش آموزان تأکید کرد و افزود: امروز زدودن هویت دینی نسل جوان جامعه ما هدف اصلی دشمنان است.

 

حجت الاسلام طاهری همچنین با تأکید براین که مباحث قرآنی باید بیشتر در میان دانش آموزان و نسل جوان جامعه ترویج شود، گفت: یکی از اهداف مهم نظام و تأکیدات رهبر انقلاب مسأله حفظ قرآن کریم است که باید با جدیت دنبال شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات