۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۲۶۸۱۷۰
مبلغ حوزه علمیه قم عنوان کرد؛

رمضان؛ فرصت دستیابی بیشتر به حقیقت مناجات

خبر گزاری رسا ـ کارشناس دینی حوزه علمیه قم ماه رمضان را به سبب برکات و فرصت‌های فراوانش هدیه ای بی نظیر از سوی خداوند به امت پیامبر(ص) دانست.
غبارروبي مساجد در مشهد در روز اول ماه مبارک رمضان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  احمد اسماعیلی، کارشناس دینی، ظهر امروز در نخستین جلسه سخنرانی در مسجد خاتم الانبیاء(ص) پردیسان قم با بیان خطبه پیامبر(ص) در اخرین جمعه ماه شعبان، گفت: ماه رمضان با همه برکات و رحمت ها و مغفرت های خودش به مؤمنان و اهالی حقیقت رو آورده است.
 
وی در تفسیر کلمه برکت با اشاره به آیه261 سوره بقره گفت: نماز واجب در این ماه ثواب هفتاد نماز واجب را دارد و همچنین قرائت یک آیه از قرآن ثواب یک ختم قرآن را دارد و این مسأله فرصتی برای دستیابی به رحمت بیشتر پرودگار است.
 
حجت الاسلام اسماعیلی در تفسیر ادامه خطبه که می گوید «این ماه در نزد خداوند بهترین ماه هاست وشب هایش بهترین شب ها» افزود: در حقیقت ماه رمضان هدیه ای به امت پیامبر(ص) است که قابل مقایسه با هیچ چیزدیگری نیست.
 
کارشناس دینی حوزه علمیه در پایان با بیان این که باید در کنار تحمل گرسنگی و تشنگی از برکات این ماه استفاده کرد، افزود: اگر در شب های این ماه مبارک با خلوص باطن به مناجات روی بیاوریم می توان خسارت های گذشته را جبران کرد و در مسیر سعادت اوج گرفت./843/پ203/س
ارسال نظرات