۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۲۶۸۱۹۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

کسب معرفت حقیقی در ماه رمضان با تدبر در قرآن حاصل می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، تدبر در قرآن را زمینه ساز کسب معرفت حقیقی در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: معنویت حاصل از شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان انسان را به اوج تعالی و سعادت می رساند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع روزه داران گرگانی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود اگر ماه رمضان فرارسید و کسی مشمول الطاف الهی قرار نگیرد، از رحمت حق به دور است.

 

وی با اشاره به این که در روایات آمده است به گونه ای نماز بخوانید که اخرین نماز شما باشد، اگر انسان چنین احساسی داشته باشد چگونه نماز می خواند، خاطرنشان کرد: بنابراین بنا را بر این بگذارید که آخرین ماه رمضان عمر شماست و در این ماه، حساب خود را با پروردگار پاک کنید.

 

آیت الله نورمفیدی با قرائت آیات 163 و 164 سوره بقره ادامه داد: با وجود اینکه روزه گرفتن در گرمای تابستان، کار سختی است، اما پروردگار در این آیات، به ملایمت، ما را به این امر واجب، دعوت کرده است.

 

وی تصریح کرد: در این آیات آمده است که روزه گرفتن تنها مختص مسلمانان نیست و امت های گذشته نیز موظف به چنین کاری بودند، همچنین، روزه گرفتن، انسان را به سوی تقوا هدایت می کند و دیگر اینکه زمان روزه گرفتن محدود به یک ماه است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسب برای دل هایی است که آمادگی پذیرش رحمت الهی را دارند، ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسب و بهار دل های آماده است.

 

امام جمعه گرگان جایگاه ماه مبارک رمضان از لسان پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: ماه رمضان، ماه خدا، ماه مغفرت، ماه رحمت الهی، ماه توبه، ماه تلاوت قرآن، ماه طلب مغفرت، ماه دعا و روزه، ماه طاعت و بندگی خدا و ماه آزاد شدن از آتش جهنم و رسیدن به بهشت الهی است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که ماه مبارک رمضان ماهی است که قرآن به کلی بر قلب نورانی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نازل شده است، ادامه داد: این ماه پربرکت بهترین زمان برای انس و الفت حقیقی با کلام الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تدبر در قرآن را زمینه ساز کسب معرفت حقیقی در ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: معنویت حاصل از شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان انسان را به اوج تعالی و سعادت می رساند.

 

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر این که باید فضای مساجد را به گونه ای فراهم کنیم تا حضور نسل جوان در این پایگاه ارزشمند دینی هر روز بیشتر شود، ادامه داد: نقش ائمه جماعات مساجد در جذب نسل جوان به مساجد بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید با تعامل بهتر با جوانان در این جهت تلاش کنند.

 

امام جمعه گرگان در خصوص جایگاه روزه در معارف اسلامی گفت: در روایتی آمده است که روزه، سپر آتش است و در روایتی دیگر به نقل از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل شده که روزه، صورت شیطان را سیاه می کند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: ما نمی توانیم مانند معصومین (س) باشیم، اما با عجز و ناتوانی خود در درگاه الهی، رگ گردن شیطان را می توانیم قطع کنیم./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات