راه ملت ایران با اهداف و آرمان های شهدا گره خورده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به بخشی از خطبه شعبانیه که پیامبر اکرم(ص) میفرمایند «شقاوتمند است کسی که از ماه رمضان بهرهمند نشود»، بهرهمندی درست از ماه مبارک رمضان را از دغدغههای مهم اهل تقوا بیان کرد و گفت: اهل تقوا دغدغه جدی دارد که مبادا ماه رمضان بگذرد و به جای مهر سعادتمندی مهر شقاوتمندی در پرونده او ثبت شود.
وی با طرح این سؤال که چه کنیم از ماه مبارک رمضان سعادتمند خارج شویم؟ نهادینه کردن یاد قیامت در دلها و برای همیشه با معاد زندگی کردن، توجه و دستگیری از مستمندان و نیازمندان، احترام به بزرگان و ریش سفیدان، ظلم نکردن به زیر دستان را از عوامل سعادت در این ماه برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام بر لزوم مراقبت جدی از زبان، گوش و چشم در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: زبان، گوش و چشم همان گونه که میتوانند بهشت آفرین باشند به همان میزان هر سه آتش ساز، جهنم ساز و عامل اصلی شقاوتمندی آدمی هستند.
وی در ادامه تشیع باشکوه پیکر مطهر 270 شهید به ویژه 175 شهید غواص در تهران را به عنوان یکی از روزهای بیادماندنی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور شد و تصریح کرد: تشییع با شکوه این شهدا در شرایط کنونی نشان داد که راه ملت و نظام اسلامی با یاد و آرمان های شهدا گره خورده است و دشمن هم به هیچ وجه نمیتواند رابطه بین ملت و شهدا را کم رنگ کند.
امام جمعه شهرکرد به تلاش دشمنان داخلی و خارجی برای کمرنگ جلوه دادند این حرکت عظیم اشاره و اظهار داشت: متأسفانه برخیها در داخل با بیان برخی حرفهای بیحساب و کتاب تلاش کردند این حماسه عظیم را کمرنگ جلوه دهند اما نمیدانند که راه ملت ایران با اهداف و آرمان های شهدا گره خورده است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به روز یکم تیرماه، روز اصناف، گفت: کسبه و اصناف دوست و عزیز در نزد خدای متعال هستند، اگر قدر خودشان را بدانند و کسب حلال و سالم برای خود فراهم کنند البته این قشر زحمتکش مطالبات و توقعاتی دارند که مسؤولان باید برای رفع آنها تلاش کنند.
این مقام مسؤول به یکم تیرماه روز تبلیغات و اطلاع رسانی و سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: تبلیغ دین تنها وظیفه سازمان تبلیغات، حوزههای علمیه و روحانیت نیست چراکه آن ها تنها عهده دار قسمی از این امر خطیر هستند بلکه بیش از 80 درصد کار تبلیغ که همان فراهم کردن زمینهها، امکانات و جذب آحاد مختلف جامعه بر عهده خود مردم است؛ بر همین اساس همگان نسبت به امر تبلیغ مؤظف هستیم.
وی با یادآوری آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب از اول تیرماه، بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ استفاده کردن درست از آب و صرفه جویی در آن تأکید و خاطرنشان کرد: مسئله آب مربوط به یک کشور، شهر و روستای خاص نیست بلکه یک مسأله جهانی است و با توجه شرایط کنونی کمبود آب به یک معضل جهانی تبدیل خواهد شد./9457/پ201/ح