۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۶۸۳۴۶
آیت الله موحدی کرمانی:

قلب سلیم سبب نجات انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موحدی کرمانی گفت: در قیامت مال و فرزندان به درد انسان نمی خورد بلکه قلب سلیم است که در عالم آخرت انسان را نجات می دهد و قلب سلیم، قلبی است که جز محبت خداوند هیچ محبت دیگر در آن نیست.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله موحدی کرمانی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در سومین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان، گفت: زیرک ترین انسان کسی است که مراقب اعمالش است و همیشه حساب آن ها را دارد.

 

وی در ادامه افزود: امام علی(ع) به یکی از اطرفیان خود می فرماید، وقتی روز را سپری کردی و شب هنگام موقع خواب شد، لحظه‌ای تفکر کن و خویش را یادآور شو که این روزی که گذشت دیگر باز نمی گردد و از خود بپرس که آیا در این روز بندگی خداوند متعال راکردی؟.

 

آیت الله موحدی کرمانی بیان داشت: اگر پس از حساب رسی به اعمال، عمل نیک انجام دادی به سبب آن خداوند متعال را شکر کن و اگر اعمال ناپسند و غیر طاعت خداوند متعال را انجام داده ای، از آن عمل به درگاه خداوند متعال توبه کن.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: انسان تا سن چهل سالگی گشایش در کارهایش خواهد بود و خداوند ممکن است تا آن سن خطاهای بسیاری را بپوشاند، اما پس از چهل سالگی دو فرشته ای که همیشه همراه انسان هستند وظیفه دارند، همه اعمال انسان را از ریز و درشت بنویسند و به همه آن ها سخت رسیدگی شود.

 

وی ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) به ابوذر می فرماید، ای ابوذر به حساب خودت رسیدگی کن و بدان چه کاری را انجام داده ای؛ چراکه این امر سبب آسودگی حساب در قیامت می شود همچنین خویشتن را وزن کن یعنی خودت را ارزیابی کن تا ببینی چه اندازه ای بنده مطیع خداوند متعال هستی و چه بسا انسان مشرک باشد و به سبب خودبینی این شرک را نبیند.

 

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: در قیامت مال و فرزندان به درد انسان نمی خورد بلکه قلب سلیم است که در عالم آخرت انسان را نجات می دهد و قلب سلیم، قلبی است که جز محبت خداوند هیچ محبت دیگر در آن نیست.

 

وی در پایان گفت: انسان باید خود را آماده رویارویی با خداوند متعال بگرداند و پرونده عملش را از اعمال ناپسند پاک کند./9706/پ202/ب4

ارسال نظرات