۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۶۸۵۱۶
همزمان با اجرای طرح بزرگ قرآنی 1449؛

کاروان قرآنی «1449 و قرآن کتاب زندگی» به زنجان رسید

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و برگزاری برنامه های مختلف قرآنی در سطح کشور، کاروان قرآنی سیار «1449 و قرآن کتاب زندگی» که طرحی جدید از سوی فعالان قرآنی کشور است، امروز به زنجان رسید.
طرح ختم قرآن

علی صحبت‌لو، رییس دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به هدایت انسان های متقی از رهگذر قرآن اظهار داشت: انس با قرآن‌کریم موهبتی است که از رهگذر توفیق الهی برای انسان‌های تعالی متقی و خواهان هدایت و سعادت حاصل می‌شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به برگزاری طرح های بزرگ قرآنی در طول سالیان اخیر گفت: طرح بزرگ قرآنی برای نخستین بار در 1441‌امین سال نزول قرآن در تابستان سال 1386 به همت شبکه قرآن سیما با محوریت آیات سوره‌ مبارکه زمر و با هدف آموزش 10 میلیون حافظ قرآن کریم آغاز شد و از آن پس این سنت حسنه ادامه یافت.

 

وی در ادامه با بیان این که اکنون چندین سال است که این طرح قرآنی موفق برگزار می شود تأکید کرد: امسال طرح ملی 1449 در هزار ‌و چهارصد‌ و چهل‌ و نهمین سال نزول قرآن با محوریت «سوره مبارکه‌ یس» برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌شود امسال 700 نفر در گروه‌های مختلف سنی در این طرح در سطح استان زنجان حضور یابند و این در حالی است که سال گذشته 520 نفر در این طرح مشارکت کردند.

 

رییس اداره امور قرآنی استان زنجان در ادامه با اشاره به راه اندازی طرح جدید کاروان قرآنی تصریح کرد: یکی از نوآوری‌های امسال در طرح 1449، راه‌اندازی کاروان قرآنی سیار در استان‌ها است که هر روز ارتباط زنده با یکی از استان‌ها و شهرها برقرار خواهد شد که این کاروان امروز در زنجان مستقر شد.

 

صحبت‌لو در ادامه خاطرنشان کرد: طرح «1449 و قرآن کتاب زندگی» امسال، تلفیقی از دو طرح 1449 شبکه قرآن سیما و قرآن، کتاب زندگی رادیو قرآن است که در قالب یک طرح اجرا می‌شود ودر این طرح حفظ، روخوانی و روان‌خوانی، مفاهیم و تفسیر سوره یس مورد توجه قرار می‌گیرد که از روز گذشته،23 خرداد آغاز شد و تا 19 شهریور‌ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی در پایان با اشاره به برگزاری این جشن قرآنی در زنجان اظهار داشت: کاروان قرآنی سیار طرح «1449و قرآن کتاب زندگی» عصر فردا در دارالقرآن‌الکریم بزرگ زنجان در طی مراسمی در جمع فعالان قرآنی استان حضور خواهد یافت./949/ت302/ب4
 

ارسال نظرات