۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۶۸۶۶۱
استاد حوزه علمیه قم:

بارزترین ویژگی شیعیان دوری از افراط و تفریط است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که ثبات در قدم، اراده قوی و عدم سازش با دشمن مهم‌ترین شیوه تربیتی قرآن کریم است، گفت: مؤمن همین‌که صراط مستقیم را شناخت ب ااراده در آن گام برمی‌دارد و تا به مقصد نرسد از رفتن باز‌نمی‌ایستد.
صراط مستقيم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که ثبات در قدم، اراده قوی و عدم سازش با دشمن مهم‌ترین شیوه‌های تربیتی قرآن کریم است، گفت: مؤمن همین‌که صراط مستقیم را شناخت بااراده در آن گام برمی‌دارد و تا به مقصد نرسد از رفتن باز‌نمی‌ایستد

 

وی افزود: بارزترین ویژگی شیعه این است که در راه شناخت خود به‌افراط و تفریط نرفته و معتدل بوده و به این نکته توجه می‌کند که انسان در مسیر زندگی خود به خطاهایی گوناگون دچار می‌شود ولی از این خطاهای خود درس گرفته و در مسیر زندگی آنها را تکرار نمی‌کند.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که شیعه ادب دارد و با جسارت خود را به گناهان مختلف گرفتار نمی‌کند، گفت: انسان مؤمن می‌داند اگر مرتکب گناهی شد باید توبه کرده و گناهش را جبران کرده تا بتواند در ادامه زندگی در صراط مستقیم قرار گیرد.

 

خانم زنجانی با اشاره به این‌که صراط مستقیم بی‌خطر نیست و ازآنجایی‌که انسان مؤمن در صراط مستقیم ثابت‌قدم بوده و دیگران را با خود همراه می‌کند شیاطین برای او توطئه می‌کنند، اظهار کرد: دشمن سعی می‌کند او را به سازش بکشاند و مؤمن هرگز اهل کوتاه آمدن و سازش با دشمن نیست چون می‌داند باید از خداوند اطاعت کند و با سازش با دشمن برای همیشه در مسیری غیر از صراط مستقیم قرار خواهد گرفت و ایمان و مملکتش را نابود خواهد کرد و بندگان خدا را به بردگی طاغوت خواهد کشاند.

 

وی تصریح کرد: انسان مؤمن و شیعه ولایتمدار زمانی که راه حق را شناخت و در مسیر صدق حرکت کرد اراده‌اش مانند پولاد است و در این راه ثبات قدم بوده و هرگز تسلیم دشمن نشده و دیگران را با خود همراه می‌کند و با هوشیاری مراقب خطرات راه و توطئه‌های دشمنان است.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که عده‌ای به خاطر سختی راه از صراط مستقیم منحرف می‌شوند، اظهار کرد: انسانی که از صراط مستقیم منحرف می‌شود در مسیر شیطان قرار گرفته و شاید در دنیا راه برای او هموار و شیرین باشد ولی در قیامت باید در این زمینه با حسابرسی سخت خداوند روبه‌رو شده و خداوند را با چهره غضبناک ملاقات کند.

 

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم در زندگی موفق شویم باید با ثبات قدم در مسیر حق حرکت کرده و با مشکلات کوچک و سهمگین، معرکه و میدان را برای دشمن خالی نگذاریم./837/پ202/ی

ارسال نظرات