۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۶۸۷۰۴
آیت‌الله مظاهری:

رونق نداشتن مساجد هشداری برای دین‌داری مردم و جوانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که وضعیت فرهنگی جامعه ما بسیار تغییر کرده است، گفت: سر و کار نداشتن با مسجد و محراب جوان‌ها را گمراه می‌کند و اکنون وضع ما با سابق بسیار تفاوت دارد، برای این که آنان مقید به مسجد و محراب بودند و ما و بچه‌های ما دست از این تقید برداشته‌اند.
 آيت‌الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم گفت: پیش از این مسجدها پر بود و منبرها رونق بسیاری داشت و مردم از موعظه‌ها استفاده می‌کردند و در واقع در اصفهان بازار اصفهان، بازار مؤمنین بود و این بازاری‌ها تفید به ظواهر شرع بسیاری داشتند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که آن روزها به راستی اصفهان دارالمؤمنین بود، خاطرنشان کرد: اکنون تنها از پایتخت تمدن و فرهنگ اسلامی که بر اصفهان نامیده شده است، تنها یک نام است، بی‌حجابی در اصفهان وجود نداشت و حیایی در میان دختران بود.

وی ابراز کرد: یکی از چیزهایی که اصفهان را دارالمؤمنین کرده بود، تکیه بر مسجد و حضور در مساجد بود، لذا پیامبر اکرم(ص) بر این مسأله بسیار تأکید کرده است و از ایشان نقل است که به یهود و نصارای سلام کنید اما به یهود و نصرانی امت من سلام نکنید، و در تبیین یهود و نصرانی امت اسلام گفتند که کسی که صدای اذان را بشنود اما در مسجد حاضر نشود.

حضرت آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: متأسفانه ما سر و کار با مساجد نداریم، این مسجدهای به این بزرگی برای این نبوده که در آن نماز جمعه خوانده شود، بلکه برای حضور مردم در مساجد بوده است و این که این مساجد رونق داشتند.

وی با اشاره به این که اعراض از مسجد مردم را بی‌دین می‌کند، بیان کرد: سر و کار نداشتن با مسجد و محراب جوان‌ها را گمراه می‌کند و اکنون وضع ما با سابق بسیار تفاوت دارد، برای این که آنان مقید به مسجد و محراب بودند و ما و بچه‌های ما دست از این تقید برداشته‌اند و اکنون نسل جوان کاری با مسجد و محراب ندارد که همه‌اش سر و کار با موبایل‌ها و رفیق‌بازی دارد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: کسی که با مسجد و محراب سر و کار نداشته باشد، مبتلا به بی‌دینی و درد چکنم چکنم می‌شود و از نظر زندگی توأم با غم و غصه و نگرانی می‌شود و یکی از مسائلی که اکنون جلو آمده است، خلوت کردن مسجدها و منبرها است.

وی گفت: تا مردم عوض نشوند خداوند نیز هم وضعیت جامعه را تغییر نمی‌دهد، خداوند می‌فرماید بدبختی و معصیت همه جا را گرفته است به دلیل آن چه که مردم کسب کردند، وقتی مردم سر و کار با محراب و منبر و موعظه نداشته باشند، این چنین می‌شود، مصیبت بسیار بزرگ است.

حضرت آیت‌الله مظاهری ادامه داد: متأسفانه این موبایل‌ها یک وسیله‌ای شده است برای رفاقت‌بازی پسرها و دخترها، وقتی دختر و پسر مسجد و نماز و منبر و جمعیت دینی و کار فرهنگی را رها کردند دیگر خواه ناخواه همان کار زشتشان در این دنیا غم و غصه و اضطراب خاطر و نگرانی می‌شود و هیچ چاره‌ای هم جز برگشت نیست./914/پ202/ج

ارسال نظرات