۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۶۸۷۲۵
کارشناس دینی:

انفاق مال در دنیا سرمایه آخرت است

خبرگزاری رسا ـ سخنران مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم با بیان این‌که انفاق مال در دنیا سرمایه آخرت است، گفت:‌ بهره انسان از دنیایش همان قدر است که با اآن آخرتش را بسازد، پس بهتر است در راه خدا خرج کند و خزانه دار دیگران نباشد.
انفاق
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد اسماعیلی سخنران مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم ظهر امروز در ادامه مباحث گذشته با بیان آیه «یثبت الله الذین ءامنوا بالقول الثابت فی الحیاة الدنیا والآخرة» گفت: خداوند انسان‌هایی را که ایمان آورده اند به خاطر گفتار و اعتقاد ثابت و پایدارشان ثابت قدم می دارد، هم در این جهان و هم در جهان دیگر.
 
وی افزود: از آنجایی که هیچکس از لطف خداوند بی نیاز نیست، مؤمنان ثابت قدم با تکیه بر لطف خدا در برابر هر حادثه ای مانند کوه استقامت می کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت ایمان مستقر و این که تمام تلاش انسان باید در مسیر دست یابی به ایمان مستقر باشد تا در نهایت مؤمن از دنیا برود گفت: حدود یک سوم آیات قرآن در مورد معاد است و اهمیت آن را به خوبی روش می‌سازد.
 
حجت الاسلام اسماعیلی با بیان حدیثی از امیر مؤمنان (ع) از اصول کافی که در ذیل آیه فوق بیان شده است، اظهار داشت: روزی که انسان از دنیا می رود مال، فرزندان و عمل او در مقابلش ظاهر می‌شوند.
 
وی با ذکر این مطلب که از مال فقط یک کفن و از فرزندان فقط همراهی تا قبر به انسان می‌رسد، گفت: این اعمال انسان است که در قبر دوست و همراه انسان است تا وقتی که در برابر پروردگار متعال حاضر شود و در نهایت سرنوشت او را تعیین خواهد کرد.
 
سخنران مسجد خاتم الانبیا در ادامه افزود: اگر انسان درستکار باشد اعمال وی به صورت زیبایی حاضر می‌شود که به انسان دلگرمی می دهد.
 
وی همچنین با تأکید بر این که اموال و ارث فراوان بعد از مرگ نه تنها هیچ فایده ای به حال انسان ندارد بلکه سبب بروز اختلاف در ورثه می‌شود، گفت: بهتر است خود انسان با صرف اموال خود در امور خیر و عام المنفعه برای آخرت خود توشه ای بردارد./843/پ202/ی
ارسال نظرات