۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۶۸۷۸۴

افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران فاطمیه سرابله

خبرگزاری رسا - ساختمان مدرسه علمیه فاطمیه سرابله با حضور نماینده ولی فقیه در استان ایلام و جمعی از مسؤولان افتتاح شد.
آرم مرکز مديريت حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، در این مراسم حجت‌الاسلام امرایی مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه و امام جمعه سرابله با ارائه گزارشی جامع از روند ساخت این مدرسه علمیه گفت: مدارس علمیه خواهران با تعلیم و تربیت دینی بانوان، نقش بسزایی در حفظ و قوام اصول اعتقادی و فرهنگی جامعه ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز حفظ مدارس علمیه و تربیت طلاب و علمای بزرگ وظیفه‌ای اساسی است و باید توجه جدی به آنان صورت گیرد.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام تصریح کرد: در مدارس علمیه استان ایلام، خواهران در مقطع سطح‌ دو به سه شیوه حضوری، نیمه‌حضوری و پاره‌وقت به تحصیل مشغول هستند.


همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، به بیان ویژگی‌ها و برکات مدارس علمیه و نقش ارزنده آنها در مسائل فرهنگی پرداخت و اظهار کرد: تربیت انسان‌ها طولانی و سخت است و اگر خوب تربیت شوند، آینده کشور روشن خواهد شد و این امر بر عهده حوزویان است.


همچنین محسن خلج جانشین اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، با اشاره به خدمات مدارس علمیه و نقش این مراکز در گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه گفت: 90 هزار طلبه خواهر تاکنون در مدارس علمیه کشور دانش‌آموخته شده‌اند که اکنون به کار تبلیغ معارف دینی و مذهبی اشتغال دارند.


در پایان این مراسم‌، حجت‌الاسلام سید نواب حسنی سرپرست حوزه علمیه خواهران استان ایلام، به نقش تربیتی مدارس علمیه اشاره کرد و افزود: قطعاً مدارس علمیه نقشی اساسی در تربیت واصلاح جامعه وخانواده دارند و باید به آنها توجه ویژه‌ای شود./978/د102/ی

ارسال نظرات