۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۶۸۸۰۵
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

برنامه‌های قرآنی باید اولویت مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این که اولویت برنامه مسؤولان کشور باید برنامه های قرآنی باشد، گفت: انس با قرآن باید از انحصار جامعه قرآنی خارج و مردمی شود.
حجت الاسلام علي محمدي، رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به نمایندگی از دستگاه های برتر در نخستین همایش معرفی دستگاه ‏ها و استان ‏های برتر قرآنی که به همت شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شامگاه 31 خردادماه در پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری، برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: همه دستگاها و استان ها در عرصه فعالیت های قرآنی برتر و موفق هستند.

 

وی اظهار داشت: مسؤولان برای اعتلای فرهنگ قرآن تلاش و زحمت می کشند و کسی نیست که در این عرصه برنده نباشد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سخنی از امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) در عرفه این نعمت خدا را شکر می کند که در عصر اسلام و عصر پیامبر (ص) قرار دارد، ما هم شاکر هستیم که در این عصر هستیم و می توانیم به قرآن کریم و اهل بیت (ع) خدمت کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری برای فعالیت های قرآنی، گفت: مقام معظم رهبری به این نکته توجه ویژه ای دارد که برنامه مسوولان ترویج، تدبیر، حفظ و انس با قرآن کریم باشد.

 

وی با تاکید بر این که برنامه مسوولان کشور باید اولویت برنامه های قرآنی باشد، خاطر نشان کرد: مدیریت برنامه بودجه برای فعالیت های قرآنی باید در برنامه اصلی باشد و در صورتی که هنوز در دستگاه نظام نهادینه نشده است.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با انتقاد از موازی کاری برخی دستگاه ها برای فعالیت های قرآنی، بیان کرد: باید همه این گروه ها زیر پرچم نهادی قرار گیرند و یک دستگاه در محوریت اصلی باشد و سایر نهادها از او حمایت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: سایر دستگاه ها به دنبال یک نهاد اصلی حرکت کنند و همه نباید پرچم دار باشند، یک گروه پرچم آموزش، یک گروه پرچم فرهنگ، حفظ، تلاوت و تبلیغ را به دست گیرند.

 

وی با بیان این که فعالیت های قرآنی باید از انحصار جامعه قرآنی خارج شود، بیان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مردم باید با قرآن مانوس شوند و باید انس با قرآن را مردمی کنیم.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: باید این انحصار شکسته شود و تبلیغات وسیع صورت گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که در بعضی کشورها جمعیت بالای 50 هزار نفر در مسابقات قرآن حضور دارند، عنوان کرد: باید برنامه ریزی برای مردمی کردن حفظ و قرائت قرآن شود و از انحصار جامعه قرآنی خارج شود.

 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شهادت طلبی، ایثار و استقامت گفت: ملت ایران شهادت را افتخار دانست، موضوعی که دشمنان آن را درک نکردند و امام (ره) آن پیروزی خون بر شمشیر دانستند.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان صحبت های خود، افزود: دین اسلام می گوید که نه ظلم کنید و نه سلطه پذیر مثل آل سعود باشید و ما همه این الطاف را از قرآن کریم داریم./818/پ202/ب4

ارسال نظرات