۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۲۶۹۱۲۸
امام جمعه بابل:

منابر مبلغان باید متناسب با نیاز مخاطب باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به اهمیت منابر و حضور نسل جوان پای آنها گفت: وعاظ و روحانیان باید به تناسب روز و نیاز مردم با آنها سخن بگویند و منابری جذاب به ویژه برای نسل جوان داشته باشند.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره عظمت ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان دارای حرمت و احترام بسیار زیادی است و بر این اساس خداوند برکات زیادی را در این ماه مقرر فرمود.

 

استاد حوزه علمیه بابل افزود: نباید اجازه داد افرادی حرمت ماه رمضان را بشکنند و آشکارا به روزه خواری  بپردازند.

 

مسؤول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بابل با بیان این که تذکر یک وظیفه همگانی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: افراد مؤمن و متعهد جامعه در هر محله سعی کنند تا افراد ناآگاه را در خصوص حفظ حرمت ماه رمضان تذکر دهند.

 

وی به تاکید بر برخورد دستگاه های انتظامی و قضایی با افرادی که در ملآ عام عامدانه سعی در شکستن حرمت ماه رمضان می کنند، تاکید کرد: درخواست عمومی قاطبه مؤمنان بر اساس قانون این است که  نیروی انتظامی و ضابطان قضایی بی اغماض با افرادی که عامدانه حرمت ماه مبارک رمضان را دچار خدشه می کنند، برخورد کنند.

 

حجت الاسلام روحانی ماه رمضان را ماه رونق بخشی به مساجد دانست و تصریح کرد: شایسته است که در ماه مبارک رمضان حضور در نماز جماعت در مساجد بیشتر مورد توجه آحاد جامعه قرار بگیرد و شاهد رونق بخشی بیشتر مساجد باشیم.

 

وی شرکت در نماز جماعت را در زمره امور حرمت داری ماه رمضان دانست و افزود: یکی از زیباترین صحنه هایی که در ماه رمضان خلق می شود حضور گسترده ی مؤمنان در نماز جماعت و نشستن پای منابر و مؤعظه ها است.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرای بابل با اشاره به اهمیت منابر و حضور نسل جوان پای آنها گفت: وعاظ و روحانیان باید به تناسب روز و نیاز مردم با آنها سخن بگویند و منابری جذاب به ویژه برای نسل جوان داشته باشند.

 

وی ادامه داد: تذکر و موعظه جان انسان را شستشو می دهد و انسان بسیار نیازمند به شنیدن تذکر است.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که متأسفانه برخی از افراد شنیدن سخنان مذهبی را بر حضور در مساجد و نشستن پای منابر ترجیح می دهند، خاطرنشان کرد: فضای معنوی مسجد دارای  اثرات بسیاری است و به همین دلیل نشستن پای یک سخنرانی ضعیف در مسجد بر شنیدن سخنرانی بسیار قوی از رادیو و تلویزیون ترجیح دارد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات