۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۶۹۲۲۸
استاد حوزه علمیه قم:

دعای محوری ماه رمضان تعجیل در فرج امام زمان باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: دنیا تشنه شخصیتی است که با آمدنش ظلم زمین برچیده شده و ظالمان را به سزای عملشان می‌رساند و در ماه مبارک رمضان همه باید دعا کنیم ظهور منجی عالم بشریت به زودی محقق شده و حکومت عدل مهدوی در جهان سایه بگستراند.
مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام سیدرضا میردامادیان در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در روایات بر قرائت سوره مدثر در نماز‌های واجب تاکید شده است اظهار کرد: آیات این سوره مبارکه درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای ما دارد و ما باید ضمن قرائت به مفاهیم آن نیز دست پیدا کنیم.

 

وی ادامه داد: در این سوره خداوند به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید بلند شو و مردم را آگاه کن نسبت به دین خدا. وجود پیامبر اکرم(ص) هم بشیر است و هم نذیر، هم وعده بهشت داده است و هم وعده جهنم و عذاب، برخی اوقات باید انذار کرد و مردم را از عذاب الهی ترساند.

 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اگر انسان به بزرگی حضرت حق توجه داشته باشد غیر خدا را کوچک می‌شمارد، بیان کرد: در این صورت است که انسان مؤمن از دشمن نخواهد ترسید و دشمنان را خوار و حقیر خواهد شمرد. انسان اگر خدا را بزرگ دید از مرگ هم واهمه نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام میردامادیان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در شرایطی که دنیا علیه ایران بسیج شده بودند فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند گفت: شجاعت امام به واسطه ترس از خدا بود و ایشان جز خدا از هیچ کس نمی‌ترسید.

 

وی با بیان اینکه برای ظهور امام زمان (عج) باید زمینه سازی کرد ابراز کرد: در هنگام ظهور شیعه باید کمر ببندد و سختی‌ها را تحمل کرده و استقامت کند تا حکومت عدل الهی در روی زمین پیاده شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه وقتی انسان در آیات قرآن تأمل می‌کند آیاتی که ظاهرش در ارتباط با قیامت است، باطنش به ظهور حضرت مهدی(عج) اشاره می‌کند، اظهار کرد: کسانی که در زمان غیبت معرفت خود را به امام زمان(عج) کامل نکردند در اثر حوادث ظهور ممکن است شک کنند.

 

حجت الاسلام میردامادیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انسان در انتخاب دوست باید دو ویژگی را در نظر بگیرد خاطرنشان کرد: نخست اینکه اهل نماز اول وقت بوده و به ندای خدا حساس باشد. اگر کسی به نماز اول وقت بی‌تفاوت باشد یعنی نسبت به خدای متعال بی‌تفاوت است. دوم اینکه نسبت به مردم بی‌تفاوت نباشد و به مشکلات اطرافیان و همسایه‌هایش توجه داشته باشد.

 

وی در پایان با اشاره به کشتار مردم مسلمان بی‌گناه در کشورهای سوریه، عراق، یمن، افغانستان، عربستان و پاکستان خاطرنشان کرد: امروز دنیا تشنه شخصیتی است که با آمدنش ظلم و بی‌عدالتی و کشتار از زمین برچیده می‌شود و ظالمان را به سزای عملشان می‌رساند و در ماه مبارک رمضان همه باید دعا کنیم ظهور منجی عالم بشریت به زودی محقق شده و حکومت عدل مهدوی در جهان سایه بگستراند./1323/د102/ی

ارسال نظرات